آمازونایلان ماسک

ایلان ماسک: جف بزوس یک تقلیدکار است

بعد از خرید استارتاپ زوکس (Zoox) توسط شرکت آمازون، ایلان ماسک، جف بزوس را فردی تقلیدکار خطاب کرد.

ماسک در واکنش به پست توییتری فایننشال تایمز در خصوص خرید جدید شرکت آمازون، از آیکون گربه در مقابله کلمه copy استفاده کرد و نوشت جف بزوس یک کپی کَت (تقلیدکار) است. استارتاپ جدیدی که توسط آمازون خریداری شده، در زمینه توسعه فناوری‌های خودران فعالیت دارد و به نوعی می‌تواند تهدیدی برای آینده تسلا، شرکت تحت هدایت ایلان ماسک که در این حوزه فعالیت دارد باشد.

اما در خبرها آمده است که هدف آمازون از خرید این استارتاپ زوکس، طراحی محصولاتی مجهز به فناوری خودران برای تحویل کالاهای سفارشی مشتریان است. تسلا و زوکس، پیشتر با یکدیگر همکاری داشتند.

ایلان ماسک در سال 2019 اعلام کرد که تا اواسط سال 2020، خودروهای خودران و بدون راننده این شرکت می‌توانند بدون نیاز به کمک انسان‌ها، سرنشینان را از مبدا به مقصد برسانند. اما جسی لوینسون، از بنیانگذاران زوکس در سال گذشته گفت که این وعده هرگز در تاریخ یادشده محقق نخواهد شد.

لوینسون در این خصوص گفت که تسلابا کمک سنسورها و رایانه‌های کنونی که هم اکنون وجود دارند، هرگز نمی‌تواند به چنین دستاوردی که رانندگی کاملا خودران را برای خودروها به ارمغان آورد، دست یابد. با این حال، خودروهای تسلا در نوع خود بهترین هستند و سیستم آتوپایلوت این شرکت نیز در بزرگراه‌ها به خوبی عمل می‌کند. معتقدم که تسلا باید فعلا تمرکز خود را روی ارتقای این قابلیت معطوف کند.

در حال حاضر، قابلیت رانندگی کاملا خودران به سیستم آتوپایلوت تسلا اضافه نشده و در مواقعی به کمک راننده نیاز دارد. هم اکنون ارزش شرکت زوکس حدود 3.2 میلیارد دلار برآورد شده است. زوکس در پی همه‌گیری کرونا، نزدیک به 120 نفر از کارکنان خود را اخراج کرده است.

 

 

 

 

منبع
Businessinsider

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا