تکنولوژی

قطر از باتری‌‌های تسلا برای ذخیره انرژی خورشیدی کمک می‌‌گیرد

قطر را همگان به کشوری با ذخایر عظیم نفت و گاز می‌شناسند اما این کشور از سال 2017، تصمیمی‌ بزرگ را اتخاذ و سعی کرد تا از انرژی خورشیدی برای تامین انرژی خود استفاده کند.

این کشور اخیرا با شرکت تسلا که علاوه بر تولید خودرو، در زمینه فناوری‌‌های مرتبط با بهره‌گیری از انرژی خورشیدی نیز فعالیت دارد، وارد همکاری شده و از باتری‌‌های پاورپک (Powerpack) این شرکت در اولین پروژه خورشیدی و ذخیره انرژی خود بهره گرفته است.

شرکت آب و برق عمومی‌ قطر موسوم به KAHRAMAA در این باره گفت که پروژه مذکور در قالب آزمایشی و به منظور ذخیره انرژی الکتریسیته با کمک باتری‌‌های شرکت تسلا اجرا شده است. این شرکت اعلام کرد که در صورت موفقیت‌آمیز بودن پروژه مذکور، از این باتری‌‌ها در پروژه‌‌های بزرگ‌‌تری استفاده خواهد کرد.

کشور قطر اخیرا از تصمیم خود برای راه‌اندازی پروژه خورشیدی 800 مگاواتی خبر داد و شواهد نشان می‌دهد که این کشور با سرعت بیشتری در حال بهره‌گیری از ظرفیت‌‌های این انرژی تجدیدپذیر و پاک است. تسلا نیز چندی پیش باتری‌‌های عظیم الجثه مگاپک خود را به مرحله تولید و استفاده رسانده و قطعا در آینده بیش از پیش از این دستاورد خواهیم شنید.

منبع
Electrek

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا