تکنولوژی

تسلا بزرگترین باتری لیتیومی دنیا را ساخت

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا روز پنج‌شنبه اعلام کرد این شرکت به قول خود عمل کرده و بزرگ ترین باتری لیتیوم-یونی دنیا را ظرف مدت 100 روز ساخته است.

ایلان ماسک در پستی که در توییتر خود منتشر کرده بود، اعلام کرد که اگر این شرکت موفق به ساخت این سیستم ذخیره برق در مدت زمان تعیین شده نشود، یک چک به مبلغ 50 میلیون دلار را به دولت جنوبی استرالیا تحویل خواهد داد. اما شرکت تسلا این پروژه را حتی یک هفته زودتر از موعد مقرر با موفقیت به اتمام رساند.

این باتری شرکت تسلا که به منظور ذخیره انرژی تجدید پذیر طراحی شده، حدود 100 مگاوات ظرفیت ذخیره‌سازی دارد. قرار است پس از آزمایش کامل، این باتری به مزرعه انرژی بادی (توربینی) Hornsdale که در 200 کیلومتری شمال شهر آدلاید قرار دارد متصل شود. این مزرعه انرژی بادی توسط شرکت فرانسوی Neoen ساخته و اداره می‌شود. قرار است این باتری عظیم الجثه انرژی اضافی تولید شده توسط این نیروگاه را در خود ذخیره کند.

پس از طوفان بی سابقه‌ای که سال گذشته در استرالیا رخ داد و باعث قطعی برق بیش از 1.7 میلیون نفر از مردم استرالیا شد، دولت  این کشور تصمیم گرفت منابع و تجهیزات تولید و نگهداری برق در این کشور را از ابتدا بررسی کرده و در ساختار کلی آنها تجدید نظر کند.

سخنگوی شرکت تسلا درباره این منبع ذخیره انرژی گفت: «منبع ذخیره انرژی تولید شده توسط شرکت تسلا قرار است با استفاده از مزرعه انرژی بادی Hornslade شارژ شود و سپس این انرژی ذخیره شده را در ساعات اوج مصرف به تاسیسات صنعتی و الکتریکی جنوب کشور استرالیا منتل کند. این باتری به حرکت دولت استرالیا در جهت استفاده هرچه بیشتر از انرژی‌های تجدید پذیر کمک خواهد کرد.»

ایلان ماسک روز پنج‌شنبه در توییت خود از تمامی افرادی که در ساخت این باتری غول شرکت داشتند تشکر به عمل آورد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا