شبکه‌های اجتماعیمایکروسافت

مهلت 90 روزه ترامپ به تیک تاک برای فروش کسب‌وکار خود در آمریکا

دونالد ترامپ به بایت‌دنس (شرکت مادر تیک تاک) 90 روز مهلت داد تا کسب‌وکار خود در آمریکا را به یک شرکت آمریکایی واگذار کند.

این اقدام در پی تنش‌های اخیر میان دولت ترامپ با چینی‌ها صورت می‌گیرد که تقریبا یک سال از آغاز این درگیری‌ها می‌گذرد و دولت آمریکا سعی دارد تا از این طریق بتواند منافع مالی چین را در خاک این کشور محدود کند.

فرمان جدید ترامپ در حالی صادر شد که وی پیشتر نیز در اقدامی‌مشابه، مهلتی 45 روزه را به شرکت‌های آمریکایی داده بود تا هرگونه همکاری خود را با بایت‌دنس و تنسنت (شرکت مادر وی‌چت) متوقف کنند. در بخشی از فرمان جدید ترامپ آمده است: شواهد مستدلی وجود دارد که من را به این باور رساند که بایت‌دنس احتمالا در حال انجام اقداماتی است که برای امنیت ملی آمریکا تهدیدآمیز است.

اگرچه در این فرمان، هیچ توضیح و اشاره دقیقی به تهدید مذکور نشده اما طبق قانونی که در سال 2017 در چین به تصویب رسیده، شرکت‌های چینی می‌بایست اطلاعات دریافتی خود از کاربران را با نهادها و مقامات این کشور به اشتراک بگذارند و همین مساله، نگرانی‌هایی را برای مقامات آمریکایی بوجود آورده است.

بر اساس این فرمان، نهادهای وابسته به آمریکا می‌توانند تمامی‌فایل‌ها، سیستم‌های اطلاعاتی و هرگونه سوابق مربوط به شرکت بایت‌دنس و تیک تاک را در حین فرآیند فروش و واگذاری مورد بررسی قرار دهند. همچنین این اجازه را به آمریکایی‌ها می‌دهد تا با کارمندان بایت‌دنس در آمریکا مصاحبه و گفت‌وگو داشته و در خصوص موضوعات مربوط به این فرمان، سوالاتی را بپرسند.

با این حال، بایت‌دنس معتقد است که ترامپ با صدور چنین فرامینی حقایق را نادیده می‌گیرد و این اجازه را به بایت‌دنس نمی‌دهد تا ابهامات در خصوص نگرانی‌های پیرامون امنیت ملی را برطرف کند.  با این حال، طبق گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده، مایکروسافت هم‌اکنون به عنوان مشتری اول این اپلیکیشن به شمار می‌رود. در این میان، نام شرکت‌های دیگری همچون توییتر و اپل نیز به عنوان خریداران احتمالی تیک تاک به چشم می‌خورد.

منبع
Mashable

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا