تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

نیویورک تایمز: 18 میلیون کاربر تیک تاک در آمریکا کمتر از 14 سال دارند

تیک تاک این روزها به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در آمریکا و سراسر تبدیل شده و همین مساله، نگرانی زیادی را برای مقامات آمریکایی بوجود آورده به نحوی که دونالد ترامپ اخیرا اعلام کرد که تیک تاک و چند اپلیکیشن چینی دیگر را در این کشور مسدود خواهد کرد.

اخیرا نیویورک تایمز با انتشار گزارشی نوشت حدود 18 میلیون کاربر یعنی بیش از یک سوم کاربران روزانه این اپلیکیشن در آمریکا، 14 ساله یا کمتر از آن هستند. این مساله نگرانی‌هایی را در خصوص رعایت قوانین مربوط به حریم خصوصی کودکان بوجود آورده به طوری که اخیرا هجمه‌های زیادی علیه شرکت مادر (بایت‌دنس) مطرح شده و ترامپ نیز خواستار واگذاری بخش آمریکای تیک تاک به یک شرکت آمریکایی شد.

این گزارش، تصویری را از سن کاربران این اپلیکیشن در آمریکا نشان می‌دهد که از این پلتفرم برای سرگرمی‌و خوشگذارانی‌های اینترنتی استفاده می‌کنند. در حالی که حداقل سن استفاده برای تیک تاک، 13 سال است و قانون  Children’s Online Privacy Protection Act در آمریکا نیز تنها در صورتی این اجازه را به شرکت‌ها و سرویس‌های خدماتی می‌دهد تا کاربران زیر 13 سال را به عنوان کاربر ثبت‌نام کنند، که اجازه والدین آن‌ها را داشته باشند. این قانون به منظور حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران همانند شماره تماس، آدرس‌ها، تصاویر و ویدیوها تصویب شد.

در همین رابطه، یکی از کارکنان تیک تاک در گفت‌وگو با نیویورک تایمز اعلام کرد اگرچه برخی از محتواها در این پلتفرم نشان می‌دهد که متعلق به کاربرانی زیر 13 سال است، اما تیک تاک فورا نسب به حذف این اکانت‌ها اقدام نمی‌کرد.

البته این اولین باری نیست که کاربران نوجوان تیک تاک، برای این اپلیکیشن دردسرساز شده، در سال 2019 نیز تیک تاک به دلیل نقش قانون مذکور در حافظت از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کودکان، به پرداخت جریمه 5.7 میلیون دلاری به کمیسیون ارتباطات فدرال محکوم شد.

بر اساس این قانون، شرکت‌ها می‌بایست اطلاعات دقیقی را در خصوص نحوه گردآوری اطلاعات از کودکان زیر 13 سال ارائه دهند و قبل از اقدام به دریافت هرگونه اطلاعات، این مساله را به والدین آن‌ها اطلاع دهند.

تیک تاک در پاسخ به این گزارش به وب‌سایت Business Insider گفت: ما به عنوان یک شرکت خصوصی، اطلاعاتی سنی کاربران خود را منتشر نمی‌کنیم. اما بسیار خوشحالیم که توانستیم که فضایی شاد را برای خانواده‌ها فراهم کنیم تا بتوانند تولید محتوا داشته باشند و زمان‌هایی را بویژه در این روزهای همه‌گیری با یکدیگر بگذارند. در هر صورت، ما خود را متعهد به حفاظت از اطلاعات و امنیت افراد و خانواده‌هایی که به تیک تاک می‌پیوندند، می‌دانیم.

در حال حاضر، آینده تیک تاک در آمریکا در‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد و باید دید که نگرانی‌ها در خصوص مسال امنیتی این اپلیکیشن، به کجا خواهد رسید و چه سرنوشتی برای آن رقم خواهد خورد.

منبع
Businessinsider

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا