موبایلهواوی

نقد و بررسی گوشی هواوی Y7p

هواوی طی سال‌ها اخیر با عرضه اسمارت‌فون‌های با کیفیت میان رده و پرچمدار توانسته خودش را به عنوان یکی از بازیگران اصلی حوزه اسمارت‌فون‌ها معرفی کند. این شرکت با ارائه میان‌رده‎های با کیفیت، حالا به رقیب اصلی شرکت سامسونگ در دنیا تبدیل شده و حتی با وجود تحریم‌های آمریکا و گوگل، همچنان به رشد مثبت خود در قبضه کردن بازار میان‌رده‌ها ادامه می‌دهد.

نخستین ماه‌های سال 2020 میلادی بود که اسمارت‌فونی به نام هواوی Y7p پا به عرصه وجود گذاشت. گوشی هوشمندی که عضو جدیدی از خانواده گوشی‌های هوشمند سری Y هواوی به شمار می‌رود و توانسته به لطف قیمت مناسب خود، نگاهی علاقه‌مندان زیادی را جلب کند.

مشخصاتی همچون نمایشگر 6.39 اینچی و مجهز به Punch-Hole، دوربین سه گانه، پردازنده کایرین 710F و باتری 4000 میلی‌آمپری، این گوشی را به رقیبی جدی برای مدل‌های موجود در پشت ویترین فروشگاه‌ها تبدیل کرده است.

اگر هواوی Y7p توجه شما را نیز جلب کرده، بهتر است در ادامه که قصد داریم نگاهی دقیق‌تر به آن بیاندازیم، با ما همراه باشید.

طراحی و نمایشگر

هواوی Y7p در دورنگ نسبتا خاص به نام‌های مشکی نیمه‌شب (Midnight Black) و آبی شفق طلایی (Aurora Blue) عرضه می‌شود. برای ساخت این گوشی از نمایشگرهای 2.5D استفاده شده که زیبایی بصری خاصی را به دستگاه می‌بخشد.

همانطور که می‌بینید در اینجا از هواوی Y7p با رنگ آبی شفق قطبی استفاده شده و در قسمت پشتی آن می‌توان جذب نور محیط توسط بدنه را به وضوح مشاهده کرد. شاید آن‌هایی که برای اولین بار و بدون آگاهی قبلی، هواوی Y7p را در دست می‌گیرند، احساس کنند که از شیشه برای ساخت بدنه دستگاه استفاده شده اما حقیقت آن است که مهندسان هواوی از مواد پلی کربنات برای بدنه هواوی Y7p بهره برده‌اند. این ترکیب، حس در دست گرفتن یک گوشی پیشرفته و در حد یک پرچمدار را به کاربر القا خواهد کرد.

در قسمت جلویی اما شاهد بکارگیری نمایشگری با حداقل میزان حاشیه هستیم؛ با این حال، در قسمت پایینی بدنه گوشی، حاشیه‌های بیشتری به چشم می‌خورد. هواوی در هواوی Y7p از طراحی Punch-hole برای تعبیه دوربین سلفی استفاده کرده که این سوراخ در قسمت بالایی و سمت چپ دستگاه جای گرفته است. هواوی این نوع نمایشگرهای خود را با نام Punch FullView Display معرفی می‌کند.

مهندسان هواوی از نمایشگر 6.39 اینچی با رزولوشن اچ‌دی پلاس در هواوی Y7p استفاده کرده‌اند که می‌تواند میزبان خوبی برای نمایش انواع ویدیوها و محتوا باشد. بخش زیادی از پنل جلویی را نمایشگر دستگاه دربرگرفته که این مساله می‌تواند لذت تماشای فیلم‌ها را دوچندان کند.

دوربین پشتی دستگاه نیز از آرایشی سه گانه بهره می‌برد که با چیدمانی عمودی در سمت چپ بدنه کنار هم جای گرفته‌اند. این دوربین اندکی، بیرون‌زدگی دارد که این مساله بیشتر زمانی که آن را روی سطح صافی قرار می‌دهید، به چشم خواهد آمد. در قسمت میانی و البته نیمه بالایی بدنه، حسکر اثر انگشت را می‌بینیم که صورت دایره‌ای طراحی شده است.

در سمت چپ، ورودی سیمکارت تعبیه شده که می‌تواند دو سیمکارت را در خود جای دهد. همچنین کاربران در صورت تمایل می‌توانند از کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز در این قسمت برای ارتقای فضای ذخیره‌سازی دستگاه بهره بگیرند.

دکمه‌های تنظیم صدا و پاور نیز در سمت راست بدنه جای گرفته‌اند. این دکمه‌ها در جای مناسبی قرار گرفته‌اند و دسترسی و استفاده از آن‌ها بسیار راحت‌ است.  در قسمت بالایی بدنه اما سوراخ کوچکی مشاهده می‌شود که جای میکروفون ثانویه را نشان می‌دهد. در قسمت زیرین بدنه نیز مواردی همچون میکروفون اصلی، ورودی 3.5 میلیمتری هدفون و درگاه میکرو USB مشاهده می‌شوند.

دوربین

همانطور که پیشتر اشاره شد، هواوی Y7p از سه سنسور در قسمت پشتی بدنه میزبانی می‌کند که شامل سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، سنسور اولتراواید 8 مگاپیکسلی و سنسور 2 مگلاپیکسلی می‌شوند. در قسمت و جلویی و برای طرفداران عکس‌های سلفی نیز از دوربین 8 مگاپیکسلی استفاده شده است.

تصاویر ثبت‌شده با دوربین اصلی این گوشی، فوق‌العاده است؛ جزییات کافی و وضوح بالا را می‌توان از جمله ویژگی‌های عکس‌های این دوربین ذکر کرد. اگر نور به اندازه کافی وجود داشته باشد، رنگ‌های موجود در تصاویر با دقت بالایی ثبت می‌شوند و هرچه میزان نور کم شود، کیفیت عکس‌ها نیز افت پیدا می‌کند.

تصاویر واید نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردارند و جداسازی سوژه از بک‌گراند در عکس‌های پرتره نیز با دقت نسبتا مناسبی انجام می‌شود.

در رابطه با عکس‌های سلفی نیز باید گفت که در تصاویر اندکی نویز مشاهده می‌شود. وضوح و جزییات بالا را نمی‌توان از این دوربین انتظار داشت اما با این حال، عملکردی بهتر از سایر گوشی‌های هم‌رده خود را ارائه می‌دهد. همانند دوربین پشتی، تفکیک سوژه و بک‌گراند در دوربین سلفی نیز راضی‌کننده است.

دوربین هواوی Y7p قادر است ویدیوهایی با کیفیت‌های مختلف را ضبط کند که بالاترین آن رزولوشن 1080p و با نرخ 30 فریم بر ثانیه است. کیفیت ویدیوها نیز در نوع خود قابل قبول است.

رابط کاربری و اپلیکیشن‌ها

هواوی Y7p مجهز به اندروید 9 پای و رابط کاربری EMUI 9.1 عرضه می‌شود. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که هواوی Y7p از برخی سرویس‌های گوگل (Google Mobile Service) برخوردار نیست و در عوض به سرویس‌های موبایلی هواوی (Huawei Mobile Service) مجهز شده است.

در این گوشی اپلیکیشن‌های متعددی تعبیه شده‌اند و با کمک AppGallery نیز که از آن به عنوان جایگزین گوگل پلی استور یاد می‌شود، اپلیکیشن‌های دلخواه را جست‌وجو و نصب کرد. در این گوشی یوتیوب، فیسبوک، گوگل درایو و غیره به صورت پیش‌فرض نصب نشده و اگر تمایل به نصب این اپلیکیشن‌ها دارید، می‌بایست آن‌ها را از سایر روش‌های دانلود و نصب کنید.

البته استفاده از اپلیکیشن‌های محبوب دنیای و ایران روی گوشی‌های HMS هواوی اصلا کار سختی نیست و برای اینکه بدانید چگونه این برنامه‌ها را روی هواوی Y7p نصب کنید، کافی است مطلب بررسی نصب اپلکیشن‌های محبوب دنیا و ایران روی گوشی‌های HMS ار مشاهده کنید.

در خصوص حافظه ذخیره‌سازی هواوی Y7p نیز باید گفت که این گوشی تنها در یک مدل و آن هم حافظه 64 گیگابایتی عرضه می‌شود (حدود 56 گیگابایت قابل استفاده است). اما کاربران می‌توانند در صورت تمایل و از طریق کارت حافظه میکرو اس‌دی، این فضا را تا 256 گیگابایت ارتقا دهند.

عملکرد و بنچمارک‌ها

بار پردازشی هواوی Y7p را چیپست کایرین 710F به دوش می‌کشد و یک رم 4 گیگایتی نیز ارتقای عملکرد دستگاه کمک می‌کند. در ادامه می‌توانید آمار و ارقام حاصل از عملکرد این گوشی در بنچمارک‌های مختلف را مشاهده کنید.

AnTuTu 158,204
Geekbench 5 321 تک هسته – 1337 چند هسته
3D Mark 990
PC Mark 6,289 
AndroBench 292.9 MB/s (Read)205.69 MB/s (Write)

تست‌هایی که رد حین اجرای بازی‌های سنگین مثل آسفالت 8 انجام شد نیز بدون لگ و وقفه بود به بعید به نظر می‌رسد این گوشی میان رده در تجرای دیگر بازی‌های محبوب مثل PUBG هم مشکلی داشته باشد.

می‌توان گفت که تمامی‌فرآیندها از قبیل استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف، وب‌گردی، گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی و غیره بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود.

قابلیت‌های ارتباطی و طول عمر باتری

این گوشی از فناوری 4G LTE، وای فای و بلوتوث پشتیبانی می‌کند و می‌توان از یک کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز در آن استفاده کرد.

باتری 4000 میلی‌آمپری هواوی Y7p توانسته در تست‌های بعمل آمده تا 19 ساعت و 21 دقیقه دوام بیاورد. این باتری از طریق شارژر 10 واتی و درگاه میکرو USB شارژ می‌شود و حدود دو ساعت طول می‌کشد تا شارژ دستگاه از صفر به صد درصد برسد.

البته مصرف باتری در حالت‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد و بستکی دارد در طول روز تا چه اندازه از وای فای استفاده کنید یا اینکه چند ساعت از روز را به پخش ویدیو اختصاص دهید. اما در کل باتری Y7p میتواند حداقل یک روز کامل شما را از شارژ مجدد بی نیاز کند.

جمع‌بندی

هواوی Y7p را باید یکی از بهترین گوشی‌های کلاس خود دانست که از لحاظ دسته‌بندی، بین گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده جای می‌گیرد. کاربر این گوشی می‌تواند با پرداخت هزینه‌ای کمتر نسبت به سایر مدل‌های موجود، از امکاناتی همچون دوربین سه‌گانه، طول عمر باتری بالا، بدنه‌ای خوش‌دست و عملکردی قوی بهره ببرد. در کنار همه این ویژگی‌های مثبت، تنها نقطه ضعف آن را می‌توان عدم برخورداری از سرویس‌های گوگل دانست که البته این مساله با عرضه HMS و کمک گرفتن از کافه بازار کاملا برطرف شده است.

‫56 دیدگاه ها

  1. 프라그마틱과 관련된 내용 감사합니다! 또한, 제 사이트에서도 프라그마틱에 대한 정보를 찾아보실 수 있어요. 서로 이야기 공유하며 더 많은 지식을 얻어가요!
    프라그마틱 홈페이지

    프라그마틱의 게임은 언제나 최신 트렌드를 반영하고 있죠. 최근에 나온 트렌드 중에서 가장 마음에 드는 것은 무엇인가요

    https://www.cicoresky.com
    https://www.12315ql.cn/
    https://ycbgl.com/link/

  2. https://arusak-diploms-srednee24.com/ Купить диплом о среднем специальном образовании цена- Таков вариант достать официальный бумага о окончании образовательного учреждения. Диплом открывает пути к новым карьерным перспективам и карьерному развитию.

  3. 프라그마틱 슬롯에 대한 설명 정말 감사합니다! 더불어, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 내용을 찾아보세요. 함께 발전하며 더 많은 지식을 얻어가요!
    프라그마틱 슬롯 무료 체험

    프라그마틱의 빙고 게임은 항상 즐겁고 흥미로워요. 여기에서 더 많은 빙고 게임 정보를 확인하세요!

    https://hrbyszs.com/link/
    https://gajabnama.com/link/
    https://www.12315jg.cn/

  4. Здравствуйте!

    Были ли у вас случаи, когда вам приходилось писать дипломную работу в сжатые сроки? Это действительно требует большой ответственности и усилий, но важно не сдаваться и продолжать активно заниматься учебными процессами, как я.
    Для тех, кто умеет эффективно искать информацию в интернете, это действительно облегчает процесс согласования и написания дипломной работы. Больше не нужно тратить время на посещение библиотек или организацию встреч с дипломным руководителем. Здесь, на этом ресурсе, предоставлены надежные данные для заказа и написания дипломных и курсовых работ с гарантией качества и доставкой по всей России. Можете ознакомиться с предложениями на купить аттестат школы, это проверенный источник!

    купить диплом о среднем специальном
    купить диплом специалиста

    Желаю всем прекрасных оценок!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا