ایراناینترنت

رونمایی از دومین سایت اینترنت 5G ایرانسل

صبح امروز طی مراسمی که با حضور مدیرعامل ایرانسل و خبرنگاران برگزار شد، از دومین سایت اینترنت نسل پنجم رونمایی و تست سرعت آن نیز انجام شد. اولین سایت نسل پنجم اینترنت هفته گذشته با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و مجموعه ایرانسل افتتاح شده بود.

بیژن عباسی‌آرند در جریان این رویداد با اشاره به اینکه شهریور ۹۶ اولین پایلوت تست فایو جی در کشور با حضور وزیر ارتباطات در ساختمان مرکزی ایرانسل راه‌اندازی شد، افزود: «طی چند سال گذشته برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام شد و چیزی که امروز می‌بینید نتیجه همین برنامه‌ریزی‌ها است.»

رونمایی از دومین سایت اینترنت 5G ایرانسل

به اعتقاد مدیرعامل ایرانسل، پهنای باند زیاد،‌ قابلیت ارتباط انبوه و پایداری بالا و تاخیر اندک جزو این سه مورد پر اهمیت در حوزه فایو جی است که با دستیابی به این سه ویژگی، طیف وسیعی از کاربردها برای مشترکان فراهم می‌شود.

 

وی همچنین در خصوص نقش اینترنت 5G در توسعه اقتصاد دیجیتال کشور عنوان کرد: امروز که از اقتصاد دیجیتال صحبت می‌شود، با به کارگیری نسل جدید فناوری به نظر می‌رسد که سهم اقتصاد دیجیتال در کشور بیشتر خواهد شد. توسعه این فناوری با همکاری و پیگیری وزارت ارتباطات و شخص وزیر ارتباطات انجام شد.

مودم 5G بومی؛ خانگی و صنعتی

مدیرعامل ایرانسل در خلال صحبت‌های خود به بومی سازی مودم 5G اشاره کرد که ساخت این مودم به سفارش ایرانسل و از طریق یک شرکت دانش بنیان در حال ساخت است.

عباسی‌آرند در پاسخ به سوال آی‌تی‌ایران در خصوص اینکه این مودم‌ها برای چه مصارفی عرضه می‌شوند، گفت: «قرار است این مودم‌ها برای مصارف خانگی و همچنین مراکز صنعتی و تحقیقاتی تولید شوند. البته فکر می‌کنیم در ابتدای کار این مودم‌ها در اختیار مراکز صنعتی قرار بگیرند و کم‌کم برای مصرف کاربران عادی عرضه شوند.»

در پایان این مراسم هم تست سرعت اینترنت 5G  با سیم‌کارت ایرانسل و در حضور رسانه‌ها انجام شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا