خودروخودرو الکتریکی

اپلیکیشن ولوو می تواند عادت های رانندگی کاربران را ردیابی کند

محققان ولوو موفق به طراحی قابلیتی جدید در اپلیکیشن این شرکت شده‌اند که می‌تواند با زیر نظر گرفتن عادت‌های رانندگی دارندگان خودروهای پلاگین هیبریدی، اطلاعات جالبی را در اختیارشان قرار می‌دهد.

طبق گفته ولوو، با ورود خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی به خط تولید چندین شرکت خودروساز، افراد زیادی نیز به استفاده از این محصولات ترغیب شده‌اند تا بتوانند حداقل سهم خود را در کاهش انتشار آلایندگی به جو ایفا کنند.

شرکت ولوو نیز که یکی از بازیگران این عرصه به شمار می‌رود، اخیرا اپلیکیشنی را طراحی کرده که می‌تواند با ردیابی و بررسی عادت‌های رانندگی افراد در حین استفاده از خودروهای پلاگین هیبریدی، نکات و راهکارهای مهمی‌را برای افزایش میزان مسافت قابل پیمایش این خودروها ارائه کند.

این قابلیت جدید در اپلیکیشن Volvo on Call تعبیه شده و با تمامی‌خودروهای پلاگین هیبریدی این شرکت سازگاری دارد. ولوو یکی دیگر از اهداف خود برای طراحی این ویژگی را ترغیب کاربران به استفاده هرچه بیشتر از خودروهای این شرکت در حالت الکتریکی که هیچ گاز مضری را به جو وارد نمی‌کند، عنوان کرد.

با بهره‌گیری از امکانات این اپلیکیشن، دارندگان خودروهای پلاگین هیبریدی می‌توانند بیشترین بازدهی را در استفاده از خودروی خود در حالت الکتریکی دریافت کنند. این اپلیکیشن قادر است اطلاعاتی همچون میزان مصرف سوخت در دو حالت الکتریکی و بنزینی، نمایش میزان مسافتی که می‌توان در حالت استفاده از موتورهای الکتریکی پیمود و غیره را ارائه دهد.

یکی از مهندسان ولوو در این باره می‌گوید: به اعتقاد من، وقتی شما دید بهتری را در خصوص الگوهای رانندگی افراد، در اختیارشان بگذارید، قطعا به آن‌ها کمک خواهد کرد تا بتوانند از خودروی خود به بهینه‌ترین شکل ممکن استفاده کنند.

ولوو از جمله شرکت‌های پیشگام در زمینه تولید خودروهای خودران، الکتریکی و پلاگین هیبریدی است و اخیرا با شرکت وایمو برای تولید خودروهای خودران وارد همکاری شده است.

 

منبع
Drivetribe

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا