ایراناینترنت

طرح پایلوت 5G به‌ زودی در ایران اجرا می‌شود

به گفته مجری طرح پایلوت 5G در پژوهشگاه ارتباطات، عملیات اجرایی پایلوت اینترنت 5G آخرین مراحل راه‌اندازی را طی می‌کند و به‌زودی نتایج آن در اختیار جامعه دانشگاهی، صنعت فاوا و مردم ایران قرار خواهد گرفت.

مهدی فسنقری، معاون پژوهشی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره اهداف راه‌اندازی پایلوت نسل پنج ارتباطات در پژوهشگاه ارتباطات گفت: ازجمله مهم‌ترین اقدامات درگذر از نسل‌های مختلف ارتباطات سیار به نسل‌های نوین، اجرای پایلوت به‌صورت محدود و سپس پیاده‌سازی آن در سطح وسیع است. در حال حاضر تعداد محدودی از کشورها، شبکه نسل پنجم شبکه ارتباطی را اجرا کرده‌اند اما بیشتر کشورها در حال پیاده‌سازی یا اجرای پایلوت آن هستند.

با اجرای پایلوت و در ادامه، راه‌اندازی بستر توسعه و آزمون نسل پنجم شبکه ارتباطی در پژوهشگاه، امکان مشارکت و حمایت از استارت‌آپ‌ها، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و سایر بخش‌های خصوصی برای بهره‌برداری از خدمات این پایلوت در لایه‌های مختلف توسعه شبکه، فراهم خواهد شد. همچنین ایجاد زمینه توسعه بومی و داخلی زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جهت ارائه سرویس در سال‌های پیش رو، ازجمله مهم‌ترین کاربردهای این پایلوت در ادامه پیاده‌سازی طرح کلان نسل پنجم شبکه ارتباطی در پژوهشگاه خواهد بود.

جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اخیرا اعلام کرد که تا شهریور ماه سال جاری چند منطقه تاریخی تهران تحت پوشش اینترنت 5G قرار خواهند گرفت.

منبع
ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا