سامسونگ

هر آنچه در مورد گلکسی نوت 20 سامسونگ منتشر شده است

سامسونگ این روزها در تدارک مراسم رونمایی از نسل جدید گوشی‌ها و محصولات هوشمند خود است که قرار است در جریان مراسمی‌تحت عنوان Galaxy Unpacked 2020 در تاریخ 15 مرداد (5 آگوست) به صورت مجازی برگزار شود.

در این رویداد احتمالا از محصولاتی همچون گلکسی نوت 20 و ساعت گلکسی واچ 3، گلگسی زد فلیپ 5G و شاید هم گلکسی زد فولد 2 رونمایی خواهد شد. اما در خصوص مدل جدید گلکسی نوت باید گفت که همانند سال‌های قبل، تاکنون اطلاعات و شایعات زیادی در خصوص این محصول به بیرون درز کرده است.

این گوشی تفاوت‌های نسبتا زیادی با خانواده گلکسی اس دارد که از جمله این موارد می‌توان به استفاده از قلم اس پن در مدل‌های نوت اشاره کرد. این قلم در سال 2011 و به همراه اولین عضو مدل‌های گلکسی نوت معرفی شد.

در سال‌های نخست عرضه، کاربران گلکسی نوت‌های سامسونگ را با ویژگی‌هایی همچون نمایشگرهای بزرگ، طول عمر بالای باتری و البته قیمتی بالاتر نسبت به دیگر مدل‌ها می‌شناختند اما در طی یکی دو سال اخیر، تفاوت‌های میان گلکسی نوت‌ها و گلکسی اس‌ها کم و کمتر شد و وجوه اشتراک بیشتری را می‌شد میان این دو سری از گوشی‌ها مشاهده کرد.

اما امسال به نظر می‌رسد که مهندسان سامسونگ دست به تغییراتی جدید در مدل مورد انتظار یعنی گلکسی نوت 20 زده‌اند. گفته می‌شود که این گوشی با رنگ مسی یا برنزی عرضه خواهد شد و از نمایشگری بزرگ‌تر به نسبت مدل‌های سال قبل بهره خواهد برد. همچنین تغییراتی نیز در جهت بهبود عملکرد قلم اس پن لحاظ خواهد شد.

با این حال، در طی ماه‌های اخیر و با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان با افتی محسوس همراه بوده و به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی، بسیاری از کاربران گوشی‌های مقرون‌ به‌صرفه را به گوشی هی پرچمدار گران‌قیمت ترجیح می‌دهند. حال باید دید سامسونگ و دیگر شرکت‌های بزرگ بازار، چه تدبیری را برای افزایش فروش دستگاه‌های پرچمدار خود خواهند اندیشید.

حال در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیاندازیم به هر آنچه تاکنون در خصوص گلکسی نوت 20 سامسونگ منتشر شده است.

استفاده از نمایشگری با ابعاد بزرگ‌تر

گلکسی نوت 20

خانواده گلکسی نوت به نمایشگرهای بزرگ خود شناخته می‌شوند و به نظر می‌رسد که سامسونگ امسال نیز قصد دارد تا از نمایشگری بزرگ‌تر نسبت به مدل سال قبل در این دستگاه استفاده کند. می‌توان گفت که نمای ظاهری این محصول، شباهت زیادی به گلکسی اس 20 خواهد داشت و از نمایشگری بدون حاشیه به همراه دوربینی که با طراحی hole punch در دل نمایشگر جای گرفته، عرضه خواهد شد.

عرضه دو مدل گلکسی نوت 20

طبق آخرین گزارش‌ها، سامسونگ قصد دارد تا امسال دو مدل گلکسی نوت 20 روانه بازار کند و خبری از مدل سوم نخواهد بود.  هنوز نام دقیق مدل دوم اعلام نشده اما برخی منابع خبری، آن را گلکسی نوت 20 پلاس و برخی نیز آن را گلکسی نوت 20 اولترا می‌نامند.

گلکسی نوت 20

گفته می‌شود که در گلکسی نوت 20 از نمایشگر 6.7 اینچی و در مدل بزرگ‌تر از نمایشگر 6.9 اینچی استفاده خواهد شد. همچنین، برای مدل پلاس یا اولترا، پشتیبانی از نرخ رفرش 120 هرتزی نیز پیش‌بینی شده است.

برخورداری از دوربین سه گانه

طبق اطلاعاتی که Ice Universe در شبکه اجتماعی ویبو چین منتشر کرده، گلکسی نوت 20 پلاس با دوربینی سه گانه مجهز به سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، سنسور پریسکوپ 13 مگاپیکسلی و سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسلی عرضه خواهد بود و قابلیت فوکوس آن نیز نسبت به قبل، ارتقا خواهد یافت.

گلکسی نوت 20

مدل استاندارد گلکسی نوت 20 نیز به دوربینی با آرایش سنسورهای اصلی 12 مگاپیکسلی، تله فوتوی 64 مگاپیکسلی و اولتراواید 12 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد. با این حال، احتمالا مدل پلاس از قابلیت زوم 100 برابری بکار رفته در گلکسی اس 20 اولترا برخوردار نخواهد بود. اگر خاطرتان باشد زمانی که گلکسی اس 20 اولترا مجهز به زوم 100 برابری رونمایی شد، بسیاری از تحلیلگران عنوان کردند که تصاویر ثبت شده با این میزان زوم، از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و قابل استفاده نیستند.

استفاده از رنگ برنزی یا مسی

گلکسی نوت 20

چندی پیش، وب‌سایت روسی سامسونگ سهوا تصویری را از طرح برنزی گلکسی نوت 20 را منتشر کرد و اگرچه سامسونگ فورا آن را از سایت حذف کرد اما این تصویر در رسانه‌های مختلف پخش شد. با توجه به این اطلاعات، می‌توان گفت که چشم بادامی‌ها در تاریخ 15 مردادماه از نسخه برنزی این گوشی جدید نیز رونمایی خواهند کرد.

اضافه شدن قابلیت‌های جدید به قلم اس پن

در خصوص قلم اس پن نیز شایعات زیادی در فضای وب منتشر شده است؛ برای مثال، برخی از منابع خبری مدعی شده‌اند که از این قلم در گلکسی نوت 20 می‌توان به عنوان نشانگر برای انتخاب محتوا روی صفحه نمایش دستگاه استفاده کرد.

گلکسی نوت 20

گفته می‌شود که کاربران می‌توانند اندازه، رنگ و سرعت این نشانگر را تعیین کنند. به نظر می‌رسد که با فشار دادن دکمه تعبیه شده روی قلم و همچنین حرکت دادن آن، می‌توان این ویژگی را فعال کرد. البته سامسونگ در مدل گلکسی نوت 10 نیز قابلیتی مشابه به نام Air Actions را اضافه کرده بود که امکان کنترل دوربین، ولوم و برخی از اپلیکیشن‌ها را برای کاربران فراهم می‌کرد. حال به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا در گلکسی نوت 20، این قابلیت را با امکانات بیشتر توسعه دهد.

مجهز بودن به پردازنده جدید اسنپدراگون 865 پلاس

گزارش‌ها حاکی از آن است که گلکسی نوت 20 به نسل جدید پردازنده‌های شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون 865 پلاس مجهز خواهد بود. همچنین برخی از منابع خبری ادعا کرده‌اند که نسل جدید گلکسی زد فلیپ نیز مجهز به این پردازنده جدید روانه بازار خواهد شد.

گلکسی نوت 20

کوالکام در اوایل ماه ژوئیه از اسنپدراگون 865 پلاس رونمایی و اعلام کرد که این چیپست از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند.

منبع
Businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا