ایلان ماسکخودروخودرو الکتریکی

ایلان ماسک خبر داد؛ هاچبک الکتریکی جدید تسلا در راه است

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اعلام کرد که این شرکت بزودی طراحی و مهندسی یک خودروی‌هاچبک الکتریکی را در کشور آلمان آغاز خواهد کرد.

محصول مورد نظر که مدیرعامل تسلا، از آن به عنوان نسخه برلینی خودروی الکتریکی مدل Y یاد کرد، از طراحی کامپکت بهره می‌برد و به زعم ماسک، انقلابی در زمینه مهندسی بدنه خودرو خواهد بود. چند روز قبل، شرکت ولوو با خرید یکی از خودروهای مدل Y تسلا در آمریکا و ثبت آن در کشور سوئد، سعی داشت تا مهندسی معکوس را روی این خودرو انجام دهد و از هنر مهندسان تسلا برای ساخت نسل جدید خودروهای خود کمک بگیرد.

ایلان ماسک با اشاره به طراحی نسخه جدیدی از مدل Y در آلمان سعی داشته تا نگاه مدیران ولوو را به این خودروی جدید که قرار است در کارخانه گیگافکتوری این شرکت در برلین تولید شود، جلب کند. وی در پاسخ به یکی از کاربران که به ابعاد بزرگ تسلا مدل Y برای ورود به بازار برخی از کشورهای اروپایی اشاره کرده و تولید نسخه کوچک‌تری از این خودرو را پیشنهاد داده بود، عنوان کرد که طراحی و مهندسی این خودرو در آلمان ایده خوبی باشد.

با توجه به صحبت‌های ماسک، می‌توان امیدوار بود که این خودرو به زودی در آلمان تولید و روانه خیابان‌های کشورهای اروپایی شود. مدیرعامل تسلا اخیرا اعلام کرد که علاوه بر تولید خودروهای این شرکت در کارخانه جدید این شرکت در چین و آلمان، محصولاتی را نیز با طراحی و مهندسی متفاوت، متختص بازار همان کشورها تولید خواهد کرد.

وی پیشتر از تصمیم خود برای راه‌اندازی مرکز طراحی این شرکت در کشور آلمان خبر داده بود. با در نظر گرفتن این صحبت‌ها و بکارگیری نیروهای جدید توسط تسلا در آلمان، احتمال عرضه‌هاچبک الکتریکی جدید تسلا در این کشور قوت گرفته است.

منبع
Electrek

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا