خودروخودرو الکتریکی

مدل پایه پورشه تایکان رونمایی شد

به نظر می‌رسد که شرکت آلمانی پورشه بالاخره تصمیم به عرضه مدل پایه دیفرانسیل عقب خودروی الکتریکی تایکان گرفته است.

این شرکت به تازگی از نسخه جدیدی از خودروی تایکان پرده برداشت که نیروی موتور آن برخلاف مدل‌های قبلی، به محور عقب منتقل می‌شود و قرار است تنها در کشور چین به فروش برسد. این خودروی الکتریکی از توان 402 اسب بخار و باتری 79.2 کیلووات ساعتی از نوع Performance Battery بهره می‌برد.

به گفته پورشه، مدل Performance Battery Plus این خودرو نیز که به باتری 93.4 کیلووات ساعتی مجهز شده، عرضه خواهد شد. برای این محصول، قدرت 469 اسب بخار عنوان شده است. علاقه‌مندان به تایکان دیفرانسیل عقب، می‌بایست برای خرید این خودرو چیزی حدود 85 هزار دلار پرداخت کنند که تقریبا 20 درصد ارزان‌تر از مدل جفت دیفرانسیل تایکان 4اس است.

با این حال، تغییرات بوجود آمده در موتور ندل پایه پورشه تایکان جدید، منجر به افزایش میزان مسافت قابل پیمایش آن شده است. به طوری که نسخه مجهز به باتری 79.2 کیلووات ساعتی می‌تواند با یک بار شارژ، تا 413 کیلومتر را بپیماید، این در حالی است که این عدد برای مدل تایکان 4اس حدود 405 کیلومتر عنوان شده است.

از طرفی دیگر، مدل مجهز به باتری 93.4 کیلووات ساعتی نیز می‌تواند تا 490 کیلومتر را با یک بار شارژ کامل طی کند. البته برخی از تحلیلگران، به این اعداد و ارقام با شک و تردید می‌نگردند و احتمال می‌دهند عملکرد واقعی این باتری‌ها، تا حدودی کمتر از گفته پورشه باشد.

با این حال، پورشه هنوز چیزی در خصوص این مساله که چرا مدل پایه تایکان دیفرانسیل عقب، تنها در کشور چین عرضه خواهد شد، نزده است. اما پیشتر مایکل اشتاینز، از مدیران ارشد تیم تحقیقات پوشه اعلام کرد که نسخه دیفرانسیل عقب تنها در مناطقی که از لحاظ وضعیت آب هوایی، شرایط مناسبی را دارند، عرضه خواهد شد.

البته بعید نیست که این مدل از نسخه پایه تایکان، در آمریکا و سایر کشورهای اروپایی نیز عرضه شود. این محصول می‌تواند رقیب جدیدی برای نمونه‌های الکتریکی متعلق به شرکت‌های تسلا همانند دل اس پرفورمنس باشد که اکنون با قیمت 89 هزار دلار در بازار به فروش می‌رسد.

 

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا