اپلچگونه

چگونه از نسخه بتای آی او اس 14 به آی او اس 13 دانگرید کنیم؟

اپل چندی پیش عرضه نسخه بتای آیپد او اس و آی او اس 14 را آغاز کرده و برخی از کاربران نیز برای آشنایی با این نسخه جدید، آن را روی دستگاه خود نصب کرده‌اند.

اما از آنجایی که این نسخه فعلا در مرحله تست و ارزیابی قرار دارد، ایرادات و باگ‌های آن کم نیست و از این رو، ممکن است کاربرانی را که نسبت به نصب این بروزرسانی اقدام کرده‌اند، پشیمان کند و راهی جز بازگشت به نسخه قبل یا همان دانگرید برایشان باقی نگذارد.

حتی اپل نیز به کاربران توصیه می‌کند تا نسخه‌های بتای پلتفرم خود را روی دستگاه‌های اصلی نصب نکنند و آن‌ها روی دستگاه‌هایی که کمتر از آن استفاده می‌کنند، امتحان کنند. با این حال، اگر شما نیز نسخه بتای آی او اس 14 با آیپد او اس 14 را نصب کرده‌اید، می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر به نسخه قبل یعنی آی او اس 13 دانگرید کنید.

اما قبل از شروع با دانگرید کردن، باید به چند نکته دقت کنید؛ نخست، برای این کار به یک پی‌سی یا دستگاه مک نیاز دارید چراکه نمی‌توانید این فرآیند را روی آیفون یا آیپد خود انجام دهید.

دوم آنکه، اگر اپل واچ خود را به نسخه بتای واچ او اس 7 بروزرسانی کرده‌اید، بعد از بازگشت به آی او اس 13، امکان استفاده از ساعت خود را نخواهید داشت. واچ او اس 7 قابل دانگرید کردن نیست. همچنین این نسخه از آی او اس 13 پشتیبانی نمی‌کند.

و در نهایت، مطمئن شوید که مک شما آپدیت است یا اگر دستگاه ویندوزی استفاده می‌کنید، آیتیونزتان باید بروز باشد. در صورت فراهم بودن تمامی‌این شرایط، می‌توانید دانگرید را آغاز کنید.

  • آیفون یا آیپد خود را به مک یا پی‌سی متصل کنید
  • آیفون یا آیپد خود را در حالت ریکاوری (Recovery) قرار دهید. کاربران آیفون 8 و مدل‌های بعد از آن و همچنین آیپد پرو مجهز به فیس آیدی می‌توانند با فشار دادن و رهاکردن دکمه افزایش ولوم، سپس فشار دادن و رها کردن دکمه کاهش ولوم و بعد از آن، فشار دادن و نگه داشت دکمه sleep یا wake، حالت ریکاوری دستگاه را فعال کنند .دارندگان گوشی‌های آیفون 7، 7 پلاس و آیپاد تاچ نیز می‌بایست دکمه sleep یا wake به همراه دکمه کاهش ولوم را به طور همزمان فشار داده و نگه دارند تا زمانی که دستگاه به حالت ریکاوری تغییر پیدا کند .کاربران آیپد مجهز به تاچ آیدی و آیفون 6 اس و مدل‌های قبل از آن هم باید دکمه‌های هوم و sleep یا wake را همزمان فشار دهند و تا زمان فعال به حالت ریکاوری، انگشت خود را برندارند.
  • در این مرحله، دستگاه مک یا پی‌سی از شما می‌خواهد که از میان Restore یا Update پلتفرم، یک گزینه را انتخاب کنید. قطعا گزینه انتخابی شما Restore خواهد بود

با انتخاب این گزینه، نسخه بتای آی او اس 14 حذف و آخرین نسخه آی او اس 13 نصب خواهد شد. بعد از اتمام فرآیند نصب، می‌توانید از آخرین بکاپی که از اطلاعات خود در آی او اس 13 گرفته‌اید، استفاده و اپلیکیشن‌ها و اطلاعات خود را بازیابی کنید.

روش دوم برای دانگرید کردن به آی او اس 13

روش دیگری نیز وجود دارد که از طریق حذف کردن پروفایل نرم افزاری بتای آی او اس امکان‌پذیر است. با این کار، تنها باید منتظر ارائه بروزرسانی جدید آی او اس 13 از سوی اپل باشید تا آن را روی دستگاه خود دریافت و نصب کنید. برای استفاده از این شیوه، می‌بایست مراحل زیر را دنبال کنید.

  •  وارد بخش Setting آیفون یا آیپد خود شوید
  • روی General  تپ کرده و گزینه Profiles & Device Management را انتخاب کنید
  • گزینه iOS Beta Software Profile را انتخاب کنید
  • روی Remove Profile تپ و سپس دستگاه خود را ریستارت کنید

 

منبع
Cultofmac

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا