مایکروسافت

مایکروسافت خبر داد: تغییر ظاهری در منوی استارت ویندوز 10

مایکروسافت در حال آزمایش استفاده از طراحی جدیدی برای منوی استارت ویندوز 10 است.

مایکروسافت به تازگی عرضه نسخه ویندوز 10 اینسایدر پریویو را آغاز کرده که در آن، منوی استارت این پلتفرم با ظاهری جدید عرضه شده است. در این طراحی از پس‌زمینه شفاف برای منوی استارت استفاده شده که در هر دو حالت تم دارک و لایت بکار خواهد رفت. همچنین رنگ پنجره پشتی آیکون برنامه‌ها نیز حذف و از رنگ شفاف‌تری استفاده شده است.

همچنین امکان تغییر رنگ به فریم استارت و کاشی‌های موجود در آن نیز برای کاربران فراهم شده است. برای این کار باید دستور استارت (Start)، تسک‌بار (Taskbar)، اکشن سنتر (Action Center) و در نهایت کالر (Color) را دنبال کنند.

ویژگی جدید دیگر در این بروزرسانی، به مرورگر اج مربوط می‌شود که به کاربر این اجازه را می‌دهد تا با زدن کلیدهای Alr+TAB، تمامی‌تب‌های بازشده را در یک پنل مشاهده کنند. علاوه بر این، مایکروسافت تغییراتی را نیز در تنظیمات پیش‌فرض دستگاه‌های دو در یک خود اعلام کرده به نحوی که بعد از جدا کردن کیبورد از نمایشگر، حالت دستگاه به صورت خودکار به تبلت تغییر پیدا می‌کند و قابلیت‌های تاچ نمایشگر نیز ارتقا می‌یابد. در حال حاضر، تغییر به حالت تبلت به صورت خودکار انجام نمی‌شود و کاربر می‌بایست حالت تبلت را انتخاب و تایید کند.

مایکروسافت همچنین یکی از پردرخواست‌ترین ویژگی‌ها را به این بروزرسانی اضافه کرده است و آن چیزی نیست جز حالت نموداری (Graphing Mode) برای اپلیکیشن ماشین حساب. این شرکت در اوایل سال جاری، تست و بررسی این ویژگی را آغاز کرده بود و امیدوار است که تغییر جدید بتواند به دانش‌آموزان در یادگیری بهتر ریاضی و ارتقای یادگیری مفهومی‌آن‌ها کمک کند.

مایکروسافت خبر داد: تغییر ظاهری در منوی استارت ویندوز 10

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا