مایکروسافت

تعداد دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 از مرز یک میلیارد گذشت

مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرد که بیش از یک میلیون دستگاه در سراسر جهان، به جدیدترین نسخه از سیستم عامل ویندوز یعنی ویندوز 10 مجهز شده‌اند.

این دستاورد، موفقیتی بزرگ برای مایکروسافت محسوب می‌شود. زمانی که ویندوز 10 در جولای 2015 عرضه شد، تا ماه اکتبر، بیش از 110 میلیون نفر سیستم خود را به این نسخه بروزرسانی کردند. اینجا بود که مایکروسافت تصور می‌کرد که اگر شرایط به همین منوال پیش برود، می‌تواند ظرف مدت زمان 3 سال، به عدد یک میلیارد دستگاه مجهز به ویندوز 10 برسد.

اما در سالروز عرضه این نسخه از ویندوز، مایکروسافت رسما اعتراف کرد که نمی‌تواند طی این بازه زمانی به یک میلیارد کاربر برسد. این شرکت اما به کار خود ادامه داد و توانست به ارائه طرحی مبنی بر بروزرسانی رایگان دستگاه‌ها به ویندوز 10، میلیون‌ها کاربر را به استفاده از این نسخه ترغیب کند.

اما با گذشت زمان و کم شدن تعداد بروزرسانی‌ها به ویندوز 10، مایکروسافت طرح آپدیت رایگان را برداشت. این شرکت همچنین در سال گذشته میلادی، به پشتیبانی خود از نسخه محبوب ویندوز 10 پایان داد و همین موضوع، آن‌هایی را که به امنیت سیستم عامل خود اهمیت می‌دانند، به استفاده از ویندوز 10 ترغیب کرد.

با این حال، مایکروسافت اکنون به مهم‌ترین هدف خود برای ویندوز 10 یعنی رساندن تعداد دستگاه‌های مجهز به این نسخه از پلتفرم ویندوز، به عدد یک میلیارد دست یافته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا