گوگل

خرید جدید گوگل؛ استارتاپ North، فعال در تولید عینک های هوشمند

آلفابت، شرکت مادر گوگل استارتاپ کانادایی North را که در زمینه تولید عینک‌های هوشمند فعالیت دارد، خریداری کرد.

استارتاپ North این خبر را در حساب رسمی خود در توییتر تایید کرد. هنوز جزییات زیادی در خصوص این قرارداد میان این دو شرکت منتشر نشده، اما برخی از منابع خبری رقم این خرید را 180 میلیون دلار برآورد کرده‌اند.

استفن لیک، از بنیانگذاران North در این رابطه عنوان کرد: بسیاری خوشحالیم که به گوگل پیوستیم و می توانیم گام‌های بعدی خود را محکم‌تر به سوی آینده‌ای که در طی هشت سال گذشته روی آن متمرکز بوده‌ایم، برداریم.

این استارتاپ در طی سال‌های اخیر عینک‌های هوشمند جذاب، با طراحی مناسب و البته مجهز به قابلیت‌های کاربردی را تولید کرده است. اما استفاده از قابلیت‌های این عینک‌ها، تنها از طریق چند اپلیکیشن خاص میسر بود. یکی از عینک‌های این مجموعه، Focals 1 نام داشت و قرار بود که نسل جدید آن نیز تولید شود، اما بعد از پیوستن به گوگل اعلام کرد که روند تولید این محصول را متوقف کرده است.

هنوز چیزی در خصوص سرنوشت عینک‌های جدید این شرکت اعلام نشده، اما North به کاربران فعلی محصولات خود اعلام کرد که ارائه خدمات پشتیبانی تا پایان سال 2020 ادامه خواهد داشت. با این حال، خرید جدید گوگل سوالات زیادی را در ذهن علاقه‌مندان بوجود آورده مبنی بر اینکه آیا گوگل، رویه جدیدی را برای تولید عینک‌های هوشمند برای کاربران عادی اتخاذ خواهد کرد؟

در هر صورت، فعلا نمی‌توان در این رابطه با قاطعیت اظهارنظر کرد چرا که این احتمال نیز وجود دارد که گوگل بخواهد از دانش و تخصص مهندسان North، برای تقویت و ارتقای قابلیت‌های عینک هوشمند Glass Enterprise Edition 2 استفاده کند. محصولی که در ماه مه 2019 معرفی شد و در اختیار شرکت‌ها و کسب و کارها قرار گرفت.

 

منبع
Gizmodo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا