اپل

قابلیت جست و جوی ایموجی به کیبورد آیفون و آیپد اضافه شد

اپل در رویداد آنلاین WWDC 2020 خود اعلام کرد که هر دو پلتفرم آی او اس و آیپد او اس به قابلیت جست و جو ایموجی از طریق کیبورد دستگاه مجهز خواهند بود.

قابلیتی که پیش از این، تنها برای کاربران مک او اس و همچنین گوگل کیبورد وجود داشت و تاکنون در کیبورد بومی‌اپل در دستگاه‌های موبایلی این شرکت مشاهده نشده بود. طبق آنچه اعلام شده، کاربران آی او اس 14 می‌توانند با تایپ کردن کلمه یا عبارتی خاص، ایموجی مرتبط با آن را مشاهده خواهند کرد.

برای نمونه اگر کاربر کلماتی همچون «Happy» یا «Smiley Face» را جست و جو کند، ایموجی‌هایی که بر این کلمات دلالت دارند، پیشنهاد خواهند شد و کاربر می‌تواند ایموجی دلخواه را انتخاب کند. از آنجایی که غالب ایموجی‌ها در طی عرضه نسخه‌های جدید یک پلتفرم تغییر می‌کنند، امکان جست و جوی آن‌ها می‌تواند کمک بزرگی برای کاربران باشد.

حال اگر تمایل دارید تا نسل جدید پلتفرم آی او اس 14 را روی دستگاه خود امتحان کنید، می‌توانید به وب سایت توسعه دهنده (Developer) اپل مراجعه کرده و بعد از ایجاد یک حساب کاربری، نسخه آزمایشی این نسخه را دانلود کنید. البته فعلا این امکان فراهم نیست و قطعا در آینده نزدیک در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

قابلیت جست و جوی ایموجی به کیبورد آیفون و آیپد اضافه شد

منبع
Inputmag

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا