اپل

دستگاه‌های مک اپل به تراشه‌های اختصاصی این شرکت مجهز می‌شوند

از این پس، بار پردازشی دستگاه‌های مک اپل را تراشه‌های اختصاصی این شرکت به دوش خواهند کشید.

تیم کوک، مدیرعامل اپل در جریان کنفرانس توسعه‌ دهندگان 2020 این شرکت که به صورت آنلاین برگزار شد، رسما اعلام کرد که در برخی از دستگاه‌های مک به جای پردازنده‌های اینتل، از تراشه‌هایی که توسط متخصصان این شرکت تولید شده‌اند استفاده خواهد شد.

نسل جدید تراشه‌های اپل مبتنی بر معماری ARM تولید خواهند شد که پیشتر از آن در تولید تراشه‌های بکاررفته در دستگاه‌های آیفون و آیپد استفاده شده است. به لطف این تغییر، کاربران این دو دستگاه می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را مستقیما روی لپتاپ‌ها یا سیستم‌های دسکتاپ مک اجرا کنند.

اپل قصد دارد تا اولین دستگاه مک مجهز به تراشه‌های خود را تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه کند و امیدوار است که بتواند ظرف دو سال آینده، تمامی‌مک‌های خود را مجهز به این تراشه‌ها به فروش برساند. این شرکت اعلام کرد که این تراشه‌های جدید از عملکردی بهتر و با مصرق انرژی کمتری بار پردازشی دستگاه را به دوش خواهند کشید.

اگر ادعای اپل به واقعیت تبدیل شود، قطعا در آینده نزدیک شاهد عرضه دستگاه‌های مکی خواهیم بود که از طراحی بدنه نازک‌تر و طول عمر باتری بیشتری برخوردار خواهند بود. همچنین قرار است اپلیکیشن‌های این شرکت نیز برای سازگاری با این تراشه‌ها، بروزرسانی شوند. این بروزرسانی تحت عنوان Big Sur عرضه خواهد شد.

به گفته اپل، توسعه دهندگان و برنامه نویسان نیز می‌بایست تغییراتی را در اپلیکیشن‌های خود اعمال کنند تا بتوانند اپلیکیشن‌های خود را روی دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های جدید اجرا کنند.

تصمیم اپل برای کنار گذاشتن تراشه‌های اینتل، می‌تواند نقطه آغازی بر همکاری چند ساله میان این دو شرکت باسابقه باشد. اپل و اینتل، در سال 2006 و بعد از آنکه استیو جابز فقید تصمیم گرفت تا پردازنده‌های این شرکت را جایگزین تراشه‌های IBM کند، آغاز شد.

به گفته تحلیلگران، این همکاری سبب شد تا اپل بتواند فاصله خود را با دیگر تولیدکنندگان پی‌سی‌های ویندوزی کم و خود را به عنوان برندی قدرتمند در این بازار معرفی کند. با این حال، این شرکت تصمیم گرفت تا روی تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM نیز کار کرده و محصولاتی را نیز تولید کند.

منبع
Forbes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا