تکنولوژی

سگ رباتیک بوستون داینامیکس به فروش گذاشته شد؛ قیمت پایه 74 هزار دلار

بعد از 28 سال تحقیق و توسعه در زمینه طراحی و تولید انواع ربات‌های پیشرفته، بالاخره بوستون داینامیکس از تصمیم خود برای فروش یکی از دستاوردهای مهندسان خود برای عموم با قیمت پایه 75 هزار و 500 دلار خبر داد.

برای اولین بار است که بوستون داینامیکس در تاریخ خود، تصمیم به فروش یکی از ربات‌های خود می‌گیرد. این سگ رباتیک که با نام اسپات  (Spot) شناخته می‌شود در وب‌سایت shop.bostondynamics.com به فروش گذاشته شده است.

به گفته این شرکت، سگ رباتیک اسپات به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند به راحتی تعادل خود را در موقعیت‌ها و مسیرهایی ناهموار حفظ کند. با خرید اسپات، کاربر می‌بایست فرآیند کنترل و هدایت ربات را در دست بگیرد و در این راه می‌تواند از برنامه‌نویسی نیز کمک بگیرد. همچنین می‌تواند تجهیزات دیگری را نیز به این سگ رباتیک اضافه کرده و بر تونایی‌های آن بیفزاید.

سگ رباتیک اسپات قادر است از پله‌ها بالا برود و یا در میان گل و لای به حرکت خود ادامه دهد. در حال حاضر، یکی از بهترین نمونه‌های تولید شده در جهان به شمار می‌رود که از قدرت بالایی در حفظ تعادل و حرکت در مسیرهای مختلف بهره می‌برد.

ویژگی دیگری که این محصول را از برخی مدل‌های مشابه تولیدشده متمایز می‌کند، قابلیتی است که بعد از زمین خوردن، امکان بلند شدن دوباره آن را فراهم می‌کند. این ربات برای اولین بار در سال 2015 معرفی شد و در طی سال‌های اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده است. از جمله این تغییرات می‌توان به جایگزین کردن موتور الکتریکی اسپات با یک سیستم هیدرولیک اشاره کرد که استفاده از اسپات در محیط‌های داخلی را فراهم کرده است.

سگ رباتیک بوستون داینامیک

وزن این سگ رباتیک حدود 32 کیلوگرم عنوان شده و در دل آن، یک باتری 605 وات‌ساعتی بکار رفته است. به لطف این باتری، اسپات می‌تواند با یک بار شارژ، تا 90 دقیقه حرکت کند. بدنه این ربات نیز از استاندارد IP54 بهره می‌برد که از مقاومت آن در برابر قطرات باران خبر می‌دهد.

سگ رباتیک بوستون داینامیک

اسپات قادر است با حداکثر سرعت 1.6 متر بر ثانیه حرکت کند. چندین دوربین در قسمت‌های جلویی، پشتی و کناری بدنه این ربات تعبیه شده که اجازه جابجایی 360 درجه را به آن می‌دهد. برای کنترل اسپات نیز می‌توان از یک تبلت 7 اینچی اندرویدی استفاده کرد. اگرچه هنوز بوستون داینامیکس حرفی در این رابطه نزده، اما گفته می‌شود که این تبلت از پردازنده چهار هسته‌ای، رم 4 گیگابایتی، حافظه 64 گیگابایتی، باتری 10 هزار میلی آمپری و اندروید 5.1 بهره می‌برد. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در قسمت‌های کناری تبلت جوی استیک استفاده شده که امکان کنترل راحت‌تر آن را برای کاربر فراهم می‌کند.

سگ رباتیک بوستون داینامیک

 

منبع
Arstechnica

نوشته های مشابه

‫415 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا