آمازون

جف بزوس به سوالات مجلس نمایندگان آمریکا پاسخ می دهد

آمازون اعلام کرد که جف بزوس به زودی با حضور در مجلس آمریکا، به سوالات اعضای کمیسیون قضایی در خصوص مسائل مربوط به عمکلرد این شرکت در زمینه آنتی تراست (ضد انحصار) پاسخ خواهد داد.

در طی ماه‌های اخیر، تحقیقات زیادی پیرامون بررسی موضوع عدم رعایت قوانین آنتی تراست توسط شرکت‌های فعال در حوزه فناوری صورت گرفته و تمرکز روی عملکرد شرکت‌های آمازون، گوگل، اپل و فیسبوک بوده است. حال قرار است که رهبران این چهار غول دنیای تکنولوژی به واشنگتن دی سی رفته و در مقابل نمایندگان مجلس آمریکا حاضر شوند.

در این بین، اقدامات شرکت آمازون توسط نهادهای قانونی بارها مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است. برخی‌ها نیز به دلیل رفتار غیرقانونی آمازون با فروشندگان مستقل، انتقادهایی را علیه این شرکت مطرح کرده‌اند. اخیرا نیز اطلاعاتی در خصوص استفاده این شرکت از اطلاعات فروش فروشنده‌های شخص ثالث به منظور رقابت با آن‌ها منتشر شده که با واکنش‌های زیادی همراه بوده است.

در این جلسه قرار است سوالاتی از چهار مدیرعامل شرکت‌های مذکور پرسیده شود که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح سوال در خصوص نحوه ایجاد محتواهای تبلیغاتی در شبکه اجتماعی فیسبوک از مدیرعامل این شرکت، اشاره کرد.

به نظر می‌رسد که جف بزوس در این جلسه باچالش‌های بیشتری به نسبت دیگر همتایان خود مواجه خواهد بود چراکه پرداختن به مساله فروش آنلاین محصولات، پیچیدگی کمتری نسبت به طرح سوال در خصوص تبلیغات آنلاین یا عملکرد شبکه‌های اجتماعی دارد.

سیطره آمازون بر بازار فروش اینترنتی محصولات، قدرت زیادی را برای این شرکت به ارمغان آورده و همین مساله موجب بوجود آمدن نگرانی‌های زیادی شده به نحوی که حتی می‌تواند تعیین کند که کدام شرکت استفاده‌کننده از بستر این شرکت، می‌تواند به سودآوری برسد و یا زیان‌ده باشد.

به اعتقاد تحلیلگران، کسب‌وکار تجارت الترونیک آمازون می‌بایست از بخش خدمات وب (AWS) که سرویس‌های مبتنی بر کلاد را ارائه می‌دهد، جدا شود. اگرچه پیشنهادهای دیگری نیز در خصوص شیوه عملکرد آمازون مطرح شده اما این شرکت شدیدا با این پیشنهادها مخالف است.

 

منبع
Inputmag

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا