متا

قابلیت پرداخت و جابجایی پول به واتساپ اضافه شد

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار و گمانه‌زنی‌های بسیار، قابلیت پرداخت دیجیتال و جابجای پول به واتساپ اضافه شد و در حال حاضر تنها کاربران برزیلی این اپلیکیشن می‌توانند از این ویژگی جدید استفاده کنند.

فیسبوک، مالک واتساپ، اخیرا از اضافه شدن روش متفاوتی برای جابجایی پول و همچنین پرداخت‌های آنلاین در اختیار کاربران واتساپ خبر داده که این ویژگی جدید مبتنی بر سیستم پرداخت فیسبوک پِی (Facebook Pay) است اما طراحی پرداخت دیجیتالی خاص به خود را دارد و برای کاربران واتساپ که در برزیل از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند، قابل استفاده است.

در میان چند شرکتی که تحت مالکیت فیسبوک قرار دارد، واتساپ با ارزش 16 میلیارد دلار، ارزشمندترین اپلیکیشن این شرکت محسوب می‌شود و از محبوبیت بسیاری بالایی نیز نزد کاربران برخوردار است. طبق آخرین گزارش‌ها، بیش از 2 میلیارد نفر در سراسر جهان از این اپلیکیشن پیامرسان استفاده می‌کنند.

واتساپ تنها اپلیکشن فیسبوک به شمار می‌رود که امکان ارسال پیام‌های رمزنگاری شده را برای کاربران خود فراهم می‌کند و قرار است در آینده با سیستم جهانی چت فیسبوک که شامل فیسبوک مسنجر و اینستاگرام می‌شود، ادغام شود.

گفتنی است واتساپ در ابتدا سرویس پرداخت دیجیتال را در هند آزمایش کرد اما در نهایت، تصمیم بر آن شد تا برای اولین بار در اختیار کاربران برزیلی قرار گیرد. این شرکت در بیانیه‌ای عنوان کرد کاربران واتساپ می‌توانند پرداخت‌های خود به فروشندگان محلی را مستقیما از طریق این اپلیکیشن انجام دهند. همچنین این امکان برای کاربران فراهم شده تا تبادل پول را بین خانواده و دوستان خود نیز انجام دهند.

به گفته واتساپ، فرآیند نقل و انتقال پول میان افراد هیچ هزینه‌ای بابت کارمزد برای کاربران در پی نخواهد داشت اما برای خرید کالاها، کارمزد دریافت خواهد شد که میزان آن بیشتر از آنچه سایر شرکت‌ها اخذ می‌کنند، نخواهد بود.

همچنین، امنیت فرآیندهای خرید از طریق یک کد شش رقمی‌و یا اثر انگشت کاربر حفظ خواهد شد. در این مرحله، سرویس پرداخت واتساپ از ویزا و مسترکارت و همچنین کارت‌های Banco do Brasil، Nubank و Sicredi پشتیبانی می‌کند. پردازش پرداخت‌های نیز توسط شرکت Cielo صورت می‌گیرد.

واتساپ برای آن دسته از کاربرانی که آشنایی چندانی به نحوه استفاده از این سرویس ندارند، محتوایی آموزشی را تهیه کرده است که با مراجعه به این صفحه قابل دسترسی است.

قابلیت پرداخت و جابجایی پول به واتساپ اضافه شد

منبع
BGR

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا