شبکه‌های اجتماعیگوگل

اپلیکیشن گوگل میت به سیستم حذف نویز محیط مجهز شد

بالاخره بعد از سال‌ها و البته به لطف شیوع ویروس کرونا، گوگل چندی پیش با عرضه گوگل میت به طور جدی وارد رقابت در عرصه تماس‌های ویدیویی شد تا بتواند سهمی‌از هزاران ساعت ارتباط ویدیویی کاربران در این روزها را به خود اختصاص دهد.

اخیرا قابلیتی جدید به این اپلیکیشن اضافه شده که می‌تواند با کمک فناوری هوش مصنوعی، از طریق حذف صداهای نویز محیط، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کاربران را در حین برقراری تماس‌های ویدیویی رفع کند. اگرچه این قابلیت حدود دو ماه پیش معرفی شد، اما عرضه عمومی‌آن از ساعاتی پیش آغاز شده و به زودی برای کاربران گوگل میت در سراسر جهان قابل دریافت خواهد بود.

سرگ لاچاپل، که سرپرست بخش مدیریت محصولات G Suite گوگل را برعهده دارد می‌گوید: در طی سال‌های اخیر، شرکت گوگل سرمایه‌گذاری زیادی را روی توسعه فناوری‌های تشخیص و ارتقای صدا انجام داده و بسیاری از این دستاوردها، در محصولات ما مورد استفاده قرار گرفته‌اند. زمانی که از هوش مصنوعی برای تشخیص صدا استفاده می‌کنید، قطعا می‌توانید از این فناوری برای تشخیص سایر صداها و حذف آن‌ها نیز بهره بگیرید.

وی ادامه داد: این ویژگی قادر است صدای بازوبسته شدن درها، پارس سگ‌ها، سروصدای کودکان و غیره را به درستی تشخیص دهد و از انتقال آن‌ها در حین برقراری تماس‌های ویدیویی جلوگیری کند. ما در ابتدا در این زمینه زیاد سخت نمی‌گیریم و سعی نداریم تا همه صداهای محیط را حذف کنیم چراکه ممکن است برخی افراد، تماس ویدیویی  با شنیدن چنین صداهایی را ترجیح دهند و اصلا نیازی به حذف تمامی‌صداهای محیطی نباشد. بنابراین، این سیستم به تدریج در حال ارتقاست و روز به روز در حال بهتر شدن است.

در حال حاضر، اپلیکیشن زوم به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم برای ارتباط‌های ویدیویی در دوران همه‌گیری کرونا شناخته می‌شود. شرکت زوم از همان روزهای نخست شیوع کرونا، تمرکز جدی را روی ارتقای قابلیت‌های این اپلیکیشن معطوف کرد. عملکرد زوم به قدری خوب بود که بین دسامبر 2019 تا آوریل 2020، تعداد کاربران این اپلیکیشن رشدی 30 برابری را به خود دید.

اما اخیرا دو شرکت گوگل و مایکروسافت که با عرضه اپلیکیشن‌های میت و تیمز، جزو رقبای زوم به شمار می‌روند، قابلیت‌ها و امکانات بیشتری را به محصولات خود اضافه کرده‌اند و در حال جذب کاربران بیشتری به خود هستند. در حال حاضر، اپلیکیشن گوگل میت از لحاظ تعداد کاربر، در جایگاه سوم قرار دارد.

این شرکت در روزهای پایانی ماه آوریل اعلام کرد که بالغ بر 100 میلیون کاربر فعال به صورت روزانه از اپلیکیشن میت برای برقراری تماس‌های ویدویی استفاده می‌کنند. این عدد برای زوم حدود 300 میلیون نفر و برای مایکروسافت تیمز نیز تقریبا 200 میلیون نفر عنوان شده است.

کفتنی است قابلیت حذف صداهای مزاحم محیط اپلیکیشن میت، به صورت پیش‌فرض فعال خواهد بود و کاربران در صورت عدم تمایل به استفاده از آن، می‌توانند با مراجعه به بخش تنظیمات اپلیکیشن خود، آن را غیرفعال کنند.

منبع
Arstechnica

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا