تکنولوژی

بهترین برنامه های ویدیو کنفرانس جایگزین زوم

امنیت پایین زوم باعث بازنگری بسیاری از کاربران و شرکتها درباره استفاده از این برنامه شده است

سرویس زوم یک برنامه‌ ویدیو کنفرانس است که استفاده از آن طی چند هفته اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است. انجام تماس‌های ویدیویی با این برنامه، تنظیمات راحت و سریعی دارد. اما جدیدا سایه سنگینی به روی این برنامه افتاده و بسیاری از کاربران را نگران مسائل امنیتی اکانت‌های خود کرده است. این نگرانی‌ها به حدی رسید که بسیاری را به فکر پیدا کردن برنامه های جایگزین زوم هستند.

در ادامه می‌خواهیم لیستی را معرفی کنیم که همگی می‌توانند جایگزین زوم شده و در این روزهای دور کاری، به کار بیایند. برنامه‌هایی که قصد معرفی آنها را داریم برای برقراری تماس با دوستان و افراد خانواده و همینطور ویدیو کنفرانس با همکاران، گزینه‌های بسیار خوبی هستند.

لازم به ذکر است که این برنامه‌ها همگی نسخه رایگان هستند و برخی از این سرویس‌ها، دسترسی به تعدادی از قابلیت‌های مخصوص خود را نیز به دلیل شرایط کنونی دنیا ممکن کرده‌اند.

لیست پیش رو شامل برنامه‌هایی است که شرکت کنندگان در کنفرانس، نیازی به ثبت نام داخل برنامه ندارند.

Cisco Webex

سیسکو وبکس

قابلیت‌های کلیدی

  • امکان شرکت کردن حداکثر 100 نفر به صورت همزمان
  • مدت زمان بدون محدودیت هر کنفرانس
  • امکان برقراری تماس صوتی

وبکس یک برنامه ویدیو کنفرانس است که مدتی می‌شود در بازار حضور دارد. شرکت سازنده برنامه، در سال 1995 راه اندازی شد و در سال 2007 توسط شرکت سیسکو خریداری شد.

این برنامه، یک اپلیکیشن تجاری محسوب می‌شود و تا مدت‌ها صرفا به روی ارائه سرویس به شرکت‌ها تمرکز داشت. اما نسخه رایگان بسیار خوبی نیز برای عموم عرضه کرده که مورد توجه قرار گرفته است. این برنامه بسیاری از قابلیت‌های رایگان خود را گسترش داده، تعداد شرکت کنندگان در یک جلسه را از 50 به 100 نفر افزایش داده و محدودیت زمانی 40 دقیقه‌ای جلسات را برداشته است.

وبکس، علاوه بر نسخه رایگان، نسخه پرمیومی نیز دارد که هزینه 13.50 دلاری در ماه دارد. نسخه پرمیوم، قابلیت‌های متنوعی دارد از جمله ذخیره سازی ابری، ضبط جلسات، ارائه فایل ویدیویی قابل دانلود از جلسات، لینک‌های قابل تنظیم و غیره.

Skype Meet Now

اسکایپ قابلیت ضبط مکالمات تا ۳۰ روز را دارد
اسکایپ قابلیت ضبط مکالمات تا ۳۰ روز را دارد

قابلیت‌های کلیدی

  • حفظ فایل ضبط شده از تماس‌ها به مدت 30 روز
  • محو سازی پشت زمینه
  • به اشتراک گذاری پرزنتیشن ها

اسکایپ نیز یکی از فعالان کار کشته در دنیای ویدیو کنفرانس است که کیفیت صوتی و تصویری بسیار خوبی ارائه می‌دهد. این برنامه در سال 2003 معرفی شد که در آن زمان صرفا یک اپلیکیشن مخصوص تماس تصویری دو نفره بود.

نسخه Meet Now این برنامه حالا امکان ویدیو کنفرانس رایگان ارائه می‌دهد. کاربر می‌تواند با مراجعه به وبسایت اسکایپ(Skype website)، یه اتاق کنفرانس رایگان بسازد – که به دانلود اپلیکیشن هم نیاز ندارد.

Jitsi Meet

Jitsi Meet قابلیت اتصال ۷۵ نفر همزمان با هم را دارد
Jitsi Meet قابلیت اتصال ۷۵ نفر همزمان با هم را دارد

قابلیت‌های کلیدی

  • امکان شرکت همزمان 75 نفر
  • چت‌های عمومی یا خصوصی
  • امکان محو سازی پشت زمینه
  • امکان تلفیق با Slack، Google Calendar و Office 365.

Jitsi Meet یک پلت فرم منبع باز است که می‌توان با آن به سرعت و سهولت از طریق وبسایت، یک جلسه آنلاین تشکیل داد. این سرویس، نسخه دیگری دارد به نام Jitsu Videobridge که قابلیت‌های حرفه‌ای‌تری برای ویدیو کنفرانس دارد اما اکثر کاربران  از نسخه وب این سرویس راضی هستند زیرا قابلیت‌های متنوعی دارد که مشابه بسیاری از اپلیکیشن‌های معروف این حوزه است مثل چت، به اشتراک گذاری صفحه و قابلیت بیرون کردن سریع مزاحمین.

Jitsi Meet قابلیت دیگری نیز دارد مانند اپلیکیشن‌های مخصوص آی‌اواس و اندروید، امکان پخش آنلاین جلسه از طریق یوتیوب لایو، قابلیت قفل کردن اتاق جلسه با تعیین رمز ورود، و حتی قابلیت تعبیه تماس  Jitsi Meet روی یک وبسایت. به علاوه، از آنجاییکه Jitsi Meet یک پلتفرم منبع باز است(open source)، استفاده از تمام امکانات و قابلیت‌های آن، رایگان است.

Google Hangouts

گوگل هنگ اوتز

قابلیت‌های کلیدی

  • حضور حداکثر 10 شرکت کننده
  • تماس‌های صوتی می‌تواند حداکثر 150 شرکت کننده داشته باشد

Google Hangouts را به خاطر دارید؟

این سرویس اگرچه دیگر توسط  گوگل تبلیغ نمی‌شود اما همچنان به صورت رایگان وجود دارد. با استفاده ازHangouts  می‌توانید حداکثر با 10 نفر ویدیو چت داشته باشید. این سرویس قابلیت‌های زیادی ندارد اما می‌توانید چت متنی کنید یا صفحه تماس خود را به اشتراک بگذارید. اما جز اینها، واقعا قابلیت خاص دیگری ندارد. ولی در هر صورت Hangouts  کاربرد سریع و آسانی دارد و به امتحان کردنش می‌ارزد.

اگر جزو کاربران سرویس  G Suiteهستید، بد نیست که جلسات خود را با استفاده از Hangouts Meet برگزار کنید.

یکی دیگر از برنامه های جایگزین زوم ، Hangouts Meet است که می‌تواند حداکثر 250 شرکت کننده در یک جلسه داشته باشد که البته بستگی دارد که کاربر چه اکانتی از این سرویس خریداری کرده باشد. قیمت G Suite از ماهیانه 6 دلار شروع شده و امکاناتی را ارائه می‌دهد مانند دسترسی به  Gmail for Business، فضای ذخیره سازی بدون محدودیت، دسترسی به تمام سرویس‌های دیگر گوگل مانند تقویم، اسناد، Sheets، Slides و غیره.

Talky

برنامه Talky قابلیت ویدیو کنفرانس بدون ثبت نام را دارد
برنامه Talky قابلیت ویدیو کنفرانس بدون ثبت نام را دارد

قابلیت‌های کلیدی

  • راه اندازی فوق العاده ساده
  • بدون نیاز به هیچ گونه ثبت نام
  • امکان حضور حداکثر 6 شرکت کننده

Talky یکی از برنامه های جایگزین زوم است. این برنامه ویدیو چت ساده و از مد افتاده کاربرد بسیار راحتی دارد. هیچ ثبت نامی نیاز نیست و تنها کافیست نام کاربر دیگری را از بین مخاطبان خود انتخاب کنید و لینک شرکت در جلسه را برای وی ارسال کنید. صفحه تماس را می‌توانید به اشتراک بگذارید و حتی مادامی که منتظر دوستان خود هستید که وارد جلسه شوند، می‌توانید بازی کنید!

تنها نکته منفی این برنامه این است که تعداد شرکت کنندگان جلسه به 6 نفر محدود است.

منبع: دیجیتال ترندز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا