اپلسامسونگموبایلهواویویروس کرونا

افت فروش 20 درصدی گوشی در سه ماهه نخست 2020

بازهم آمارهای ناامیدکننده از تاثیر همه‌گیری کرونا بر دنیای فناوری؛ طبق گزارشی که اخیرا از سوی مرکز تحیقاتی گارتنر (Gartner) منتشر شده، میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه نخست سال جاری میلادی افتی 20.2 درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته تجربه کرد.

طبق اطلاعات این گزارش، به استثنای شیائومی، شرکت‌های برتر عرضه‌کننده گوشی در این بازه زمانی، افت فروش محسوسی را ثبت کردند به طوری که سامسونگ و هواوی به ترتیب 22.7 و 27.3 درصد از فروش خود را از دست دادند و فروش گوشی‌های اوپو نیز حدود 19.1 درصد افت داشت.

در این میان، اوضاع برای اپل کمی‌بهتر از دیگر رقبایش بود و کاهش 8.2 درصدی فروش برای آن ثبت شده است. شیائومی‌اما که بهترین عملکرد را در میان غول‌های این عرصه داشت، برخلاف رقبای خود، افزایش فروش 1.4 درصدی را در سه‌ ماهه‌ای که جهان به شدت درگیر ویروس کرونا بود، تجربه کرد.

به گفته تحلیلگران، این کاهش فروش دلیلی نداشته جز همه‌گیری کرونا و تاثیرات آن بر وضعیت اقتصادی جهان و همچنین دستورات دولت‌ها به مردم برای ماندن در خانه جهت جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس.  با این حال، برخی از کارشناسان بر این عقیده‌اند که ورود فناوری 5G به گوشی‌های هوشمند می‌تواند تا حدودی کاربران را به خرید مدل‌های جدید در ماه‌های پیش رو ترغیب کند.

آنت زیمرمن، از تحلیلگران مرکز گارتنز بر این باور است که اگر شاهد همه‎‌گیری این ویروس نبودیم، اپل می‌توانست رکورد جدیدی را در فروش گوشی‌های آیفون خود ثبت کند. در واقع، مشکلاتی که برای تامین کنندگان قطعات محصولات این شرکت بوجود امد و همچنین شرایط نامساعد اقتصادی مردم، مانع از تداوم روند رو به رشد فروش گوشی‌های این شرکت شدند.

در مجموع، می‌توان گفت که نمی‌توان انتظار داشت که به این زودی‌ها شاهد احیای دوباره این بازار باشیم. هنوز چیزی در خصوص آینده ویروس کرونا مشخص نشده؛ با این حال کشورها به تدریح در حال بازگشایی کسب‌وکارها و همچنین ازسرگیری فعالیت‌ها هستند و باید منتظر ماند و دید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

منبع
Techcrunch

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا