اپل

شکایت ۲.۳ میلیارد دلاری برادر پابلو اسکوبار از اپل

اخیرا رابرت اسکوبار، برادر پابلو اسکوبار که از وی به عنوان سلطان مواد مخدر یاد می‌شد، شکایتی را علیه اپل تنظیم و طلب خسارت ۲.۳ میلیارد دلاری کرده است. به گفته رابرت، وجود یک آسیب‌پذیری امنیتی در گوشی آیفون ایکس منجر به لو رفتن نشانی منزل وی شده است.

طبق آنچه در متن شکایت اسکوبار آمده است، فردی ناشناس به نام دیگو توانست از طریق تماس فیس تایم گوشی آیفون ایکس، نشانی منزل وی را پیدا و به دنبال آن، نامه‌هایی تهدیدآمیز را برای او ارسال کند. این مساله سبب شد تا رابرت اسکوبار به ناچار مجبور به جابجایی و ترک منزل خود شود.

اسکوبار مدعی شده که این جابجایی، علاوه بر فشار عاطفی، هزینه سنگینی مالی را نیز برای وی به دنبال داشته است. او همچنین ادعا کرد که در پی این اتفاق و برای حفاظت از جان خود، مجبور شده تا تعداد محافظان مستقر در اطراف منزل خود را افزایش دهد.

رابرت اسکوبار اعلام کرد که پیشتر یکی از کارمندان اپل به وی این اطمینان را داد که آیفون ایکس از امنیت بالایی برخوردار است و سدی غیرقابل نفوذ در برابر هکرهاست. اما سوال اینجاست که چگونه فرد تهدیدکننده، توانسته از طریق فیس تایم به آدرس منزل او پی ببرد؟ اسکوبار بررسی‌هایی را شخصا روی این گوشی و عملکرد فیس تایم انجام داد و به این نتیجه عجیب رسید. با این حال، وی با طرح این شکایت، درخواست خسارت ۲.۳ میلیارد دلاری از اپل را مطرح کرد.

اگر خاطرتان باشد، سال گذشته نیز اسکوبار شکایتی را علیه اپل تنظیم کرد و مدعی شد که این شرکت، گوشی‌های بی‌ارزشی را به مردم می‌فروشد. او در این شکایت، از دادگاه خواست تا اپل را به پرداخت جریمه ۳۰ میلیارد دلاری محکوم کند. او همچنین یک گوشی تاشوی ۳۵۰ دلاری را تولید کرد که در ساخت آن از طلا استفاده شده بود و به گفته وی، غیرقابل نفوذ بود.

او در آن زمان اعلام کرده بود که شانه به شانه شرکت‌های بزرگی همچون گوگل و اپل در عرصه گوشی‌های هوشمند حرکت خواهد کرد و به رقابت با آن‌ها خواهد پرداخت.

منبع
BGR

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا