اپل

اپل به دنبال استفاده از نسخه Catalyst اپلیکیشن Messages در مک او اس

اخیرا اطلاعات جدیدی از کدهای متعلق به آی او اس 14 به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد اپل به دنبال جایگزینی اپلیکیشن Messages با نسخه Catalyst در مک او اس است.

از سال 2011 تاکنون، قابلیت‌ها و ویژگی‌های زیادی به اپلیکیشن iMessages اضافه شده که از جمله آن‌ها می‌توان به افزونه‌ها، استیکرها و افکت‌های مربوط به پیام‌ها اشاره کرد. اما تاکنون هیچکدام از این ویژگی‌ها، برای کاربران دستگاه‌های مک قابل استفاده نبودند چرا که در این دستگاه‌ها، نسخه ساده و اولیه iMessages نصب بوده و تنها ارسال و دریافت پیام را بر عهده داشت.

اما اکنون به نظر می‌رسد که این رویه تغییر خواهد کرد. اخیرا شواهدی مبنی بر وجود نسخه Catalyst اپلیکیشکن Messages در بیلد آی او اس 14 مشاهده شده است. بدین معنی که همان اپلیکیشن Messages بکاررفته در آی او اس یا آیپد او اس را در دستگاه‌های مک شاهد خواهیم بود که تمامی‌ویژگی‌ها و افکت‌ها را در خود جای خواهد داد.

فناوری Catalyst به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا بتوانند اپلیکیشن‌های خود را از آی او اس به مک او اس پورت کنند. اگرچه اپل پیشتر نسخه Catalyst چند اپلیکیشن همانند Voices Memo، Podcast و Stocks را معرفی کرده، اما تاکنون هیچیک از اپلیکیشن‌های بومی‌مک او اس با نسخه آی او اس آن‌ها، جایگزین نشده‌اند.

در حالی که اپلیکیشن Catalyst محدودیت‌های خاص به خود را دارد، اما برای اپلیکیشن‌هایی همانند Messages، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اگرچه iMessages هر سال در آی او اس و مک او اس بروزرسانی می‌شود، اما به نظر اپل نسخه مک این اپلیکیشن را فراموش کرده است.

بکارگیری یک اپلیکیشن در تمامی‌پلتفرم‌ها می‌تواند به اپل کمک کند تا ویژگی‌های مدنظر را برای آی او اس و مک او اس، همزمان ارائه کند. انتظار می‌رود که نسخه Catalyst اپلیکیشن Messages در نسخه جدید پلتفرم مک او اس عرضه شود که احتمالا در ماه ژوئن معرفی خواهد شد.

منبع
9to5mac

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا