اپل

همه چیز درباره امکانات آیپد او اس ۱۴ از ویجت‌ها تا پشتیبانی از ماوس و کیبورد

اپل شب گذشته اعلام کرد که نسخه عمومی آیپد او اس ۱۴ را تا ساعاتی دیگر برای دارندگان تبلت‌های این شرکت عرضه خواهد کرد و برای کاربران قابل دانلود خواهد بود.
rusbank.net
این شرکت همچنین در رویداد Time Flies اخیر، از دو تبلت جدید به نام‌های آیپد ایر ۴ و آیپد ۲۰۲۰ نیز پرده برداشت و حال قرار است که نسخه جدید آیپد او اس ۱۴ که برای اولین بار در جریان کنفرانس توسعه دهندگان اپل در سال ۲۰۲۰ در کنار آی او اس ۱۴ و واچ او اس ۷ برای علاقه‌مندان معرفی شد، در اختیار کاربران قرار گیرد.

اگر خاطرتان باشد، نسخه قبلی این پلتفرم نتوانست آنچنان که باید و شاید نظر مساعد کاربران را جلب کند چراکه بسیاری از کارشناسان، آن را نسخه دیگری از آی او اس با چند ویژگی محدود برای کار روی آیپد توصیف کرده بودند. اما اپل امسال، تمامی‌تلاش مهندسان خود را برای ارتقای این پلتفرم به کار برده و آیپد او اس ۱۴ را با امکانات و قابلیت‌های جدید متنوعی توسعه داد.

نسخه بتای توسعه دهنده این بروزرسانی در WWDC ۲۰۲۰ عرضه شد و بتای عمومی‌آن نیز از نهم ژوئیه در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. آپدیتی که بسیاری از کاربران آن را دانلود و تجربه‌ای متفاوت را از کار با آیپد او اس ۱۴ را پیش از عرضه عمومی‌احساس کردند.

چه دستگاه‌هایی قادر به دریافت آیپد او اس ۱۴ هستند؟

اپل رسما فهرستی از دستگاه‌های سازگار با آیپد او اس ۱۴ را منتشر کرد که در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی (2020)
  • آیپد پرو ۱۱ (2020)
  • آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی (2018)
  • آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی (2017)
  • آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی (2016)
  • آیپد او اس ۱۱ (2011)
  • آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی (2017)
  • آیپد پرو ۹.۷ اینچی (2016)
  • آیپد ایر 4
  • آیپد ایر (2019)
  • آیپد ایر 2
  • آیپد (2020)
  • آیپد ۱۰.۲ اینچی
  • آیپد (2018)
  • آیپد (2017)
  • آیپد مینی (2019)
  • آیپد مینی 4

چه قابلیت‌های جدیدی به آیپد او اس ۱۴ اضافه شده است؟

سایدبار در آیپد او اس 14

از جمله ویژگی جدید در این نسخه، اضافه شدن سایدبار به اپلیکیشن‌هایی همچون فوتوز، نوتس و فایلز است که میانبرها و امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ویجت‌ها در آیپد او اس 14

به جرات می‌توان گفت که بارزترین قابلیت جدید در آی او اس ۱۴، اضافه شدن ویجت‌ها به این پلتفرم است. قابلیتی که به آیپد او اس ۱۴ نیز اضافه شده و می‌تواند برای دارندگان تبلت‌های اپل، یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌ها باشد.

با کمک این ویژگی، کاربر می‌تواند تصویری از عملکرد برخی از اپلیکیشن‌ها را به هوم اسکرین خود اضافه کند. مثلا می‌تواند کنترلر موزیک برای اسپاتیفای را به هوم اسکرین بیاورد یا حبابی را که نشان‌دهنده میزان پول باقی‌مانده در حساب بانکی است به این صفحه اضافه کند.

در آیپد او اس ۱۳، کاربر می‌توانست به این ویژگی در قسمت کناری هوم اسکرین دسترسی داشته باشد و امکان جابجایی آن به اسکرین‌های مختلف وجود نداشت که اکنون این قابلیت در اختیار کاربران قرار گرفته است.

گفتنی است ویجت‌هایی که کاربر، آن‌ها را به هوم اسکرین نیاورد در سایدبار صفحه اول باقی خواهند ماند و یک ویژگی جدید که به نام Smart Stacks شناخته می‌شود، قادر است به صورت خودکار ویجت‌های مورد نیاز کاربر را با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی همچون زمان، محل حضور کاربر و غیره به صفحه اضافه کند.

اسکریبل در آیپد او اس 14

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب آیپد او اس ۱۴، Scribble نام دارد که کاربر با کمک آن می‌تواند کلماتی را از طریق اپل پنسل در فیلدهای متنی بنویسد و سپس این کلمات به صورت خودکار به صورت تایپ شده، ارائه خواهند شد.

ویژگی‌های جدید سیری در آیپد او اس 14

همانند آی او اس ۱۴، تغییرات زیادی در عملکرد دستیار صوتی سیری اعمال شده است به طوری که باهوش‌تر شده و به لطف فناوری یادگیری ماشینی ارتقایافته، می‌توان نتایج و پاسخ‌های بهتر و مرتبط‌تری را ارائه دهد. همچنین می‌تواند به جای پُر کردن تمام صفحه، نوتیفیکیشن‌هایی کوچکی را حین دریافت تماس نمایش دهد.

سرچ از طریق سیری نیز با ابعاد کوچک‌تری نمایان خواهد شد بدین معنی که دیگر نیازی نیست تا برای یک سرچ، اپلیکیشنی را که در حال کار با آن هستید، ببندید یا مخفی کنید. قابلیت جست‌وجوی اپلیکیشن‌ها، اسناد و همچنین مرور صفحات وب برای یافتن پاسخ‌ها نیز در سیری ارتقا یافته است.

ویژگی دیگر سیری، ترجمه خودکار در سافاری است بدین معنی که اگر یک صفحه وب، به زبان کاربر نباشد می‌تواند به صورت خودکار آن را به زبان مادری وی ترجمه کند.

ویژگی‌های اپل پنسل در آیپد او اس 14

قابلیت بارز اپل پنسل در آیپد او اس این است که پلتفرم می‌تواند متون و کلمات دست‌نویس کاربر را به متنی واقعی در تبلت تبدیل و آن‌ها را به اسناد و یا حتی ایمیل‌ها اضافه کند. این ویژگی می‌تواند برای آن دسته از کاربرانی مفید باشد که ترجیح می‌دهند به جای تایپ کردن، با قلم اپل پنسل روی صفحه بنویسند. همچنین با کمک این قابلیت می‌توانند به سرعت یادداشت برداری کرده و یا حاشیه‌نویسی‌های خود را به متون تایپ شده تبدیل کنند.  ناگفته نماند که این ویژگی در خصوص طراحی اشکال نیز صدق می‌کند و قابل استفاده است.

حالت انرژی کم در آیپد او اس 14

آیپد او اس ۱۴ به ویژگی جدیدی مجهز شده که می‌تواند در ارتقای طول عمر باتری مفید باشد و آن حالت Low Battery است. این ویژگی که پیشتر به گوشی‌های آیفون اضافه شده بود، قادر است عملکرد اپلیکیشن‌های بکگراند را کاهش دهد، سیری را غیرفعال کند، برخی از افکت‌های بصری را لغو کند و مواردی مشابه که به افزایش مدت زمان نگهداری شارژ باتری کمک خواهد شد.

قابلیت‌های امنیتی و حریم شخصی در آیپد او اس 14

اپل در تمامی‌بروزرسانی‌های ۲۰۲۰ خود، توجه ویژه‌ای را به ارتقای قابلیت‌های امنیتی و مرتبط با حریم شخصی کاربران معطوف کرده است. این تغییرات در اپ استور بدین صورت است که تمامی‌دسترسی‌هایی که یک اپلیکیشن برای فعال شدن در دستگاه به آن نیاز دارد، قبل از دانلود ارائه خواهد شد. با این امکان، قبل از اقدام به دانلود و مصرف بخشی از حجم اینترنت، کاربر می‌تواند با پیش‌شرط‌های نصب یک اپلیکیشن آشنا شود و تصمیم به دانلود آن بگیرد.

پشتیبانی از کیبورد و ماوس بازی در آیپد او اس 14

اپل در جریان WWDC امسال خود، اعلام کرد که در آیپد او اس ۱۴ پشتیبانی از کیبورد و ماوس برای بازی‌ها اضافه خواهد شد که توسعه‌دهندگان می‌توانند در صورت تمایل این قابلیت را به بازی‌های خود اضافه کنند. با این ویژگی، کاربران می‌توانند کنترل بازی‌های روی آیپد خود را از طریق کیبورد یا ماوس در دست بگیرند.

سایر قابلیت‌های آیپد او اس 14

بخش زیادی از ویژگی‌های آیپد او اس ۱۴، از آی او اس ۱۴ آمده‌اند که در اینجا سعی کردیم به موارد مهم اشاره کنیم. اما قابلیت‌های دیگری نیز وجود دارند که شامل موارد زیر می‌شوند:

نقشه اپل موسوم به اپل مپ در آیپد او اس ۱۴ با امکانات جدید بروزرسانی شده و نقشه شهرها و خیابان‌ها دقیق‌تر از قبل ارائه می‌شود.

در اپلیکیشن Messages نیز امکان پین کردن مکالمات، ریپلای کردن به پیام‌هایی خاص در چت‌های گروهی و یا استفاده از @ برای مخاطب خاص قرار دادن برخی از کاربران در گروه‌هایی با افراد زیاد اضافه شده است.

بروزرسانی اپلیکیشن هوم در آیپد او اس 14

اپلیکیشن هوم (Home) اپل برای کار با انواع دستگاه‌های هوشمند خانگی طراحی شده و در آیپد او اس ۱۴ با قابلیت جدید و کاربردی بروزرسانی شده است. یکی از این قابلیت‌ها Adaptive Lighting نام دارد که میزان روشنایی و رنگ لامپ‌ها را در طول روز تنظیم می‌کند.  عملکرد این قابلیت شبیه به ویژگی TrueTone در نمایشگر آیپد و یا آیفون‌هاست که میزان RGB نمایشگر را با توجه به موقعیت کاربر تغییر می‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های اپلیکیشن هوم در آیپد او اس ۱۴، قابلیت تشخیص چهره است که دیگر خیال کاربر را از عدم دسترسی سایرین به تنظیمات اعمال شده را راحت می‌کند. و در نهایت، ویژگی تنظیم خودکار نیز به این اپلیکیشن اضافه شده که کاربر می‌تواند برای تنظیمات اسمارت هوم، تامیز تعیین کند تا به صورت خودکار در طول روز اعمال شوند.

 

منبع
9to5mac

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا