اپلتکنولوژی

آیپد ایر ۲۰۲۰ اپل ، ویژگی‌ها، قیمت و زمان عرضه به بازار

آیپد ایر ۲۰۲۰ یا به بیان دیگر آی پد ایر iPad Air جدید اپل با دیزاینی شبیه آیپد پرو ،  صفحه نمایش بزرگتر ۱۰.۹ اینچ ، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی پشتی و نسل جدید تاچ آیدی رونمایی شد.

اپل این رونمایی را به صورت یک ویدیو از مقر این شرکت در کوپرتینو انجام داد و آیپدایر ۲۰۲۰ در مدل‌ها و رنگ‌های متنوع و با صفحه نمایش رتینا رونمایی در کنار اپل واچ سری ۶ رونمایی شد و قرار است از یک ماه دیگر (‌مهرماه ۹۹ ) در بازار عرضه شود.

یک ویژگی این آیپد مجهز بودن به پردازنده A14 Bionic است که سریع‌ترین پردازنده حال حاضر اپل به شمار می‌رود.

در این رونمایی Greg Joswiak مدیر ارشد جهانی مارکتینگ اپل گفت که ویژگی‌های عملکردی حرفه‌ای با قیمت ارزان در این آیپد ارایه شده است. اپل امسال آیپد پرو خودش را هم به روز کرده بود و همچنین نسل هشتم آیپد را عرضه کرده بود. آیپد ایر به طور سنتی تبلت ارزانتر آیپد است اما اپل تاکید دارد حالا با سیستم عامل PadOS 14 ( که به طور پیش‌فرض روی این آیپد قرار دارد) این محصول بسیار قدرتمند است.

آی پد ایر

آیپد ایر در رنگ‌های مختلف

آیپد ایر ۲۰۲۰ با دیزاین نازک و وزن سبک در پنج رنگ نقره‌ای ، خاکستری تیره، رزگلد، سبز و آبی آسمانی عرضه شده است. صفحه نمایش آن تمامی سطح جلویی آیپد را پوشانده و یک صفحه نمایش ۱۰.۹ اینچی از جنس رتینا دیزپلی مایع است که به گفته اپل با ۳.۸ میلیون پیکسل و تکنولوژی‌های پردازشی تصویر بسیار با کیفیتی را به کاربر ارایه می‌کند. صفحه نمایش آی پد پرو از نوع ضد بازتاب ( anti-reflective coating ) است و از نسل جدید تاچ آیدی برای سیستم اثرانگشت استفاده شده است که بسیار سریع‌تر ، ساده‌تر و امن‌تر است.

آیپدر ایر ۲۰۲۰ از مجیک کیبرد ( نسل جدید کیبردی که اپل همزمان با آیپد پرو جدید معرفی کرده ) و همچنین از کاور جدید Smart Folio پشتیبانی می‌کند. همچنین قلم اپل را هم می‌توان روی این آیپد مورد استفاده قرار داد.

پردازنده A14 Bionic

اپل در جریان رونمایی از آیپد ایر ۲۰۲۰ تاکید زیادی روی قدرت و عملکرد پردازنده A14 Bionic

که در آیپد ایر ۲۰۲۰ قرار داده شده انجام داد. مهمترین کاربرد این پردازنده در پردازش تصاویر با کیفیت 4K، ساخت تصاویر با کیفیت ، عملکرد خوب در هنگام بازی و … است. این پردازنده از نوع پردازنده ۵ نانومتری است که در آن ۱۱.۸ میلیارد ترانزیستور به کار رفته است. یک پردازنده ۶ هسته‌ای که عملکرد CPU را تا ۶ برابر ارتقا می‌دهد و در کنار آن یک پردازنده گرافیکی ۴ هسته‌ای قرار دارد که تا ۳۰ درصد عملکرد بهتری در زمینه پردازش گرافیکی ایجاد می‌کند.

به گفته اپل این پردازنده برای ارایه قابلیتهای یادگیری ماشینی شامل یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای است که قادر به ۱۱ تریلیون عملیات در هر ثانیه است که به خصوص برای اپلیکیشن‌های یادگیری ماشینی قابلیت بسیار بالایی است.

دوربین آی پد ایر و صدای بهبود یافته

تبلت iPad Air شامل یک دوربین ۷ مگاپیکسلی جلویی با قابلیت فیس‌تایم HD و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی پشتی است که در آي پد پرو به کاررفته و کیفیت 4K ارایه می‌دهد.

آی پد ایر

ویژگی جدید صوتی این تبلت اسپیکرهای استریو در حالت افقی است که تجربه بهتری در شنیدن صدا به کاربر ارایه می‌دهد.

آی پد ایر همچنین به پورت USB-C  مجهز شده که سرعت انتقال دیتا در آن به ۵ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد و تا ۱۰ برابر سرعت انتقال فایل ( در هنگام اتصال دوربین یا هارددیسک  یا حتی مانیتور ) بالاتر است.

تجهیز به وای فای نسخه ۶ و LTE سریع‌تر از این تبلت یک محصول قدرتمند و سریع برای اتصال به اینترنت ساخته است.

آی پد او اس ۱۴ روی آیپد ایر

اپل این آی پد جدید را با سیستم عامل جدید آی پد او اس ۱۴ عرضه کرده  است. این نسخه جدید سیستم عامل آیپد قرار است امروز چهارشنبه ۲۷ مهر برای همه کاربران آی پد عرضه شود.

اپل بهبودهای قابل توجهی در این سیستم عامل جدید داده از جمله در زمینه تماس‌های فیس‌تایم ، اتصال به سیری ، جست و جو اعم از فایل ، لوکیشن و اطلاعات .

همچنین یک سایدبار جدید برای بسیاری از اپلیکیشن‌ها از جمله Photos و Files ارایه داده است.

سازگارتر با محیط زیست

اپل چند سالی است تاکید زیادی روی سازگاری محصولاتش با محیط زیست دارد و ایپد ایر نیز محصولی در جهت هدف اپل برای حذف کربن از محصولاتش تا سال ۲۰۳۰ است.

آیپد ایر ۲۰۲۰ به طور ۱۰۰ درصد از آلومینیوم قابل بازیافت ساخته شده است. در ساخت آیپد ایر از مواد مضر استفاده نشده و در آن از فیبر چ وب استفاده شده که خود از مواد بازیافتی است.

آیپدهای مختلف اپل

نسخه های مختلف آی پد
نسخه های مختلف آی پد

آیپد ایر تازه‌ترین آیپد این شرکت است خوب است بدانید این آیپد در کناراین شرکت دارای آی پد پرو ، آیپد نسل هشتم و آیپد مینی است.

قیمت آیپد ایر ۲۰۲۰ ومحصولات جانبی

آیپد ایر ۲۰۲۰ از یک ماه دیگر ( مهرماه ۹۹ ) در بازار عرضه می‌شود اپل گفته که قیمت ارزانترین مدل آیپد ایر که فقط مجهز به وای‌فای است ۵۹۹ است و نسخه مجهز به وای‌فای + سیم‌کارت ۷۲۹ دلار است.

بر اساس ظرفیت نیز این قیمت‌ها تغییر می‌کند آیپد ایر در دو نسخه ۶۴ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت ارایه می شود و ارای پنج رنگ مختلف است.

قیمت قلم اپل ( نسل دو ) که باید جداگانه آن را خرید ۱۲۹ دلار است و با آیپدایر کارمی‌کند.

آیپد ایر ۲۰۲۰ همچنین می‌تواند با مجیک کیبرد ۲۹۹ دلاری و Smart Keyboard Folio که به صورت جداگانه با قیمت ۱۷۹ دلار به قروش می‌رسد کار کند. همچنین Smart Folios هم با قیمت ۷۹ دلار در رنگ‌های مشکی، سفید و سه رنگ جدید deep navy, cyprus green, pink citrus

عرضه می‌شود.

اپل همچنین گفته برای مدت زمان محدودی تمام کسانی که آیپد جدید ، آیفون ،‌اپل تی وی و مک یا آیپاد تاچ خریداری کنند تا یکسال می‌توانند از سرویس اپل تی وی پلاس به صورت رایگان بهره ببرند.

منبع: اپل نیوزروم

آی پد ایر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا