اپل

آغاز عرضه بروزرسانی آی او اس 14 و آیپد او اس 14 تا ساعاتی دیگر

عرضه جدیدترین بروزرسانی‌های اپل برای دستگاه‌های آیفون، آیفون، آیپد، اپل واچ و اپل تی وی تا ساعاتی دیگر آغاز خواهد شد.

اپل شب گذشته از آیپد ایر ۲۰۲۰ رونمایی کرد که مجهز به ایپد او اس ۱۴ است.

اپل واچ ۶ با قابلیت سنجش اکسیژن خون رونمایی شد

اپل به‌تازگی و در جریان رویداد Time Flies خود رسما اعلام کرد که بروزرسانی‌های آی او اس 14 و آیپد او اس 14 را در کنار جدیدترین نسخه‌های واچ او اس و تی وی او اس عرضه خواهد کرد. این خبر در حالی اعلام شد که هنوز توسعه‌دهنده بیلد کامل گلدن مستر (GM) این بروزرسانی‌ها را دریافت نکرده‌اند و چنین تصمیم که نشان از شتابزدگی اپل دارد، کمی‌عجیب و دور از ذهن بود.

با این حال، قابلیت‌های جدید مورد انتظار در این بروزرسانی تعبیه و عرضه خواهند شد. برای نمونه، در آی او اس 14، برای اولین بار ویجت‌هایی به هوم اسکرین آیفون اضافه خواهد شد که قادر است تمامی‌اپلیکیشن‌ها را در یک اپ لایبرری (App Library) جدید گرد هم آورد.

همچنین قابلیت تصویر در تصویر نیز به پیثشتر در آیپد عرضه شده، به گوشی‌های آیفون اضافه خواهد شد. طبق آخرین گزارش‌ها، اپلیکیشن جدید Translation نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. قابلیت جدید دیگر، Scribble نام دارد که در آیپد او اس 14، به کاربر این اجازه را می‌دهد تا کاربر با دست خود در قسمت متنی دستگاه کلمات دلخواه را بنویسد، سپس این کلمات روی صفحه به صورت خودکار به متن تبدیل خواهند شد.

از طرفی دیگر، بسیاری از اپلیکیشن‌های ساخت اپل نیز به سایدبار و منوهایی مجهز خواهد شد تا از ظرفیت نمایشگر بزرگ آیپدهای اپل نهایت به بهترین شکل استفاده شود. البته تغییراتی نیز در جهت ارتقای عملکرد سایر اپلیکیشن‌ها اعمال خواهد شد. از جمله این اپلیکیشن‌ها می‌توان به Messages، Maps، Music و غیره اشاره کرد.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا