اپل

راز افشای حجم زیاد اطلاعات مربوط به آی او اس 14 چه بود؟

اگرچه هنوز چند ماهی به رونمایی از آیفون‌ها‌ی جدید اپل  و چند هفته‌ای به معرفی آی او اس 14 باقی مانده، اما تاکنون اطلاعات زیادی در خصوص محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این شرکت به بیرون درز کرده است.

علی‌رغم تلاش‌ها‌ی اپل برای جلوگیری از افشای این اطلاعات، اما هفته‌ها‌ وماه‌ها‌ قبل از زمان کنفرانس این شرکت، جزییات مربوط به آیفون‌ها‌ی پیش رو و همچنین ویژگی‌ها‌ی پلتفرم جدید آی او اس در فضای وب منتشر ‌می‌شود.

در خصوص گوشی‌ها‌ی جدید آیفون و نحوه انتشار اطلاعات مروبوط به آن‌ها‌ باید گفت که اغلب این جزییات از طریق تامین‌کنندگان قطعات مورد استفاده در محصولات این شرکت به بیرون درز ‌می‌کنند و این رویه، همه ساله تکرار ‌می‌شود.

ویژگی‌ها‌ی نرم‌افزاری و مربوط به پلتفرم آی او اس نیز از این قاعده مستثنی نیستند و حداقل چند ماه قبل از برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در فضای آنلاین منتشر ‌می‌شوند. امسال نیز تاکنون ویژگی‌ها‌ی متعددی متعلق به آی او اس 14 به بیرون درز کرده که به نظر ‌می‌رسد منشا این افشاگری‌ها‌ مشخص شده است.

اخیرا وب‌سایت Motherboard با انتشار گزارشی نوشت که هکرها و محققان امنیتی از چند ماه قبل به یکی از گوشی‌ها‌ی آیفون 11 که به آی او اس 14 مجهز شده بود، دسترسی داشتند. این گوشی آیفون برای استفاده توسعه‌دهندگان به نسخه جدید آی او اس 14 مجهز شده بود و طبق این گزارش، فردی توانسته آن را در ازای پرداخت چند هزار دلاری خریداری نماید و بسیاری از ویژگی‌ها‌ی آی او اس 14 را در میان هکرها و انجمن‌ها‌ پخش کند.

گفته ‌می‌شود که این گوشی حدود 6 الی 7 ماه قبل از برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل به آی او اس 14 مجهز شده بود. اگرچه شاید آنچه اپل در نهایت برای علاقه‌مندان محصولات خود معرفی ‌می‌کند، با آنچه این روزها در فضای وب از این پلتفرم به چشم ‌می‌خورد متفاوت باشد، اما با توجه به این حجم از افشاگری‌ها‌ی در خصوص ویژگی‌ها‌ی جدید آی او اس 14، امسال غافلگیری‌ها‌ی اپل کمتر از سال‌ها‌ی قبل خواهد بود.

منبع
BGR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا