اپلپوشیدنی هوشمند

انتشار اطلاعاتی جدید در خصوص عینک واقعیت افزوده اپل

«اپل گلس» سپتامبر امسال رونمایی می‌شود؟

تقریبا برای همه روشن شده که اپل در حال کار روی پروژه جدیدی است که قرار است از پلتفرم ARKit و سنسور لیدار در یک محصول پوشیدنی استفاده شود. دستگاهی که گفته می‌شود در قالب یک عینک واقعیت افزوده طراحی و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

در همین رابطه، اخیرا جان پراسر، یکی از چهره‌های مشهور در افشای اطلاعات محصولات هوشمند، جزییاتی را در خصوص پروژه واقعیت افزوده اپل منتشر کرده که تاکنون از آن حرفی به میان نیامده است.

شبیه به عینک‌های معمولی

یکی از بزرگ‌ترین اشکالاتی که به عینک گوگل گلس وارد می‌شد، طراحی عجیب و غیرعادی آن بود. از این رو، محصولی مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده که شباهت نزدیکی به عینک‌های معمولی داشته باشد، می‌تواند نگاه‌ها را به خود جلب کند. پراسر معتقد است که نمونه اولیه اصلی این عینک، از جنس پلاستیک ساخته شده و احتمالا از فریمی‌فلزی در آن استفاده خواهد شد.

نیازمند همگام‌سازی با گوشی آیفون

این ویژگی تقریبا برای همگان مشخص شده بود. به گفته پراسر، تمامی‌فرآیندهای پردازشی روی گوشی آیفون فرد انجام خواهد گرفت و می‌توان گفت که از عملکردی شبیه به اپل واچ برخوردار خواهد بود. این احتمال نیز وجود دارد که نحوه عملکرد این عینک در آینده و با عرضه مدل‌های جدید تغییر کند، اما برای شروع، قطعا به گوشی آیفون کاربر وابسته خواهد بود.

سنسور لیدار

پراسر معتقد است که در این محصول خبری از دوربین نخواهد بود و در عوض، از سنسور لیدار استفاده می‌شود. این سنسور در سمت راست محصول تعبیه خواهد شد و می‌تواند درک بهتری را از آنچه در محیط پیرامون کاربر می‌گذرد، به ارمغان آورد. عدم استفاده از دوربین می‌تواند نگرانی‌های کاربران را در خصوص حفظ حریم شخصی آن‌ها برطرف کند.

رابط کاربری مبتنی بر ژست‌های حرکتی

اگرچه برای استفاده از این محصول، می‌بایست حتما گوشی خود را همراه داشته باشید، اما به گفته پراسر، ساخت این عینک به گونه‌ای خواهد بود که کاربر می‌تواند با استفاده از ژست‌های حرکتی روی شیشه و یا نزدیکی بدنه، با آن کار و بخش‌های مختلف آن را کنترل کند. همچنین این محصول قادر به خواندن کدهای QR نیز خواهد بود.

قیمت پایه

اگرچه 499 دلار برای یک عینک، رقم بالایی است اما فراموش نکنید که عینک گوگل با قیمت 1500 دلار و مایکروسافت هولولنز نیز با قیمت 3500 دلار عرضه شد. به اعتقاد پراسر، می‌توان از لنزهای تجویزی پزشکان نیز روی این عینک استفاده کرد که در این صورت، به قیمت آن اضافه خواهد شد.

 استند شارژ پلاستیکی

طبق آنچه پراسر اعلام کرده در قسمتی که روی بینی کاربر قرار می‌گیرد، سنسور شارژ عینک تعبیه خواهد شد و برای شارژ، می‌بایست عینک را باز کرد و به صورت وارونه روی استند شارژ قرار داد.

معرفی همراه با مدل‌های آیفون 12

اگرچه شاید کمی‌عجیب به نظر برسد، اما احتمالا اپل زمان رونمایی از این محصول را به اواخر سال جاری میلادی موکول خواهد کرد. البته شاید شیوع ویروس کرونا، منجر به تغییر این زمان شود.

با این حال، پراسر معتقد است که اپل قصد دارد تا از این عینک در مراسمی ‌با حضوری افراد و نه به صورت آنلاین، رونمایی کند. بنابراین، اگر شرایط برگزاری چنین مراسمی‌تا پایان سال مهیا نشود، احتمالا رونمایی از آن به سال 2021 موکول خواهد شد.

نام‌گذاری

با توجه به سابقه اپل در نام‌گذاری محصولاتی همچون اپل تی وی و یا اپل واچ، به احتمال فراوان این دستگاه نیز با نام اپل گلس معرفی خواهد شد.

 

 

منبع
Macworld

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا