تکنولوژیگوگل

با نسل جدید عینک واقعیت افزوده گوگل آشنا شوید

شرکت گوگل ساعاتی پیش از نسخه جدید عینک‌های واقعیت افزوده خود پرده برداشت. محصولی 999 دلاری که ویژه کسب‌وکارها طراحی شده و با نام کامل Glass Enterprise Edition 2 روانه بازار خواهد شد.

همانند نسخه قبلی، این عینک جدید مستقیما به مصرف‌کنندگان فروخته نمی‌شود و در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌گیرد. گوگل در این عینک از پردازنده جدید، دوربین ارتقایافته و پورت USB-C برای شارژ سریع‌تر بهره برده و بروزرسانی‌هایی نیز در سایر قسمت‌های آن اعمال شده است.

اگرچه گوگل به این عینک به چشم یک محصول اصلی نگاه نمی‌کند، اما امیدوار است که بتواند فروش درخوری را در بازار این محصول تجربه کند. این دستگاه محصول تلاش بخش X شرکت آلفابت که از آن به عنوان  کارخانه مونشات نیز یاد می‌شود، است و در زمره محصولات گوگل قرار می‌گیرد.

گوگل در خصوص این عینک جدید نوشت:« (محصولی) برای برآورده کردن نیازهای روبه رشد بازار محصولات پوشیدنی در محل کار.»

تغییر زیادی در طراحی اولیه این عینک ایجاد نشده و شاهد استفاده از طراحی ساده‌ای هستیم. البته این محصول تفاوت زیادی با هدست‌ واقعیت مجازی هولولنز شرکت مایکروسافت دارد.

با این حال، توان پردازشی این دستگاه به لطف استفاده از پردازنده اسنپدراگون XR1 شرکت کوالکوم به طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا یافته است. این پردازنده به‌طور اختصاصی برای دستگاه‌های مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده طراحی شده است.

گوگل اعلام کرده که با بهره‌گیری از قدرت XR1، این عینک قادر خواهد بود قابلیت‌هایی مبتنی بر فناوری‌های بینش کامپیوتری و یادگیری ماشینی پیشرفته را ارائه دهد. گوگل پیش‌تر از یک ابزار بینش کامپیوتری تحت عنوان Lens نیز رونمایی کرد که ویژه مصرف‌کنندگان تولید شده بود و از قابلیت‌هایی همچون ترجمه علائم و پیشنهاد رستوران‌ها بهره می‌برد.

گوگل همچنین با همکاری شرکت Smith Optics، فریم‌های امن و محکمی ‌را به عینک جدید خود اضافه کرده که در کنار این مورد، استفاده از یک باتری بزرگ‌تر نیز می‌تواند بر جذابیت‌های آن بیافزاید. عینک جدید گلس گوگل، مبتنی ‌بر سیستم عامل اندروید است و از قابلیت Android Enterprise Mobile Device Management نیز پشتیبانی می‌کند.

در ابتدا قرار بود که گوگل، عینک واقعیت افزوده خود را برای استفاده عموم کاربران روانه بازار کند، اما پس از طرح شکایت‌هایی در خصوص حریم خصوصی و کارکردهای این عینک، این شرکت به ناچار آن را برای استفاده جراحان، کارگران کارخانه‌ها و دیگر مشاغل تغییر و توسعه داد.

گوگل اعلام کرده که از نگاه کسب‌وکارها، این عینک سبب افزایش تولید، بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌ها شده است چرا که با کمک گلس، محاسبات و رفع اشکالات بدون استفاده از دست‌ها انجام می‌شد. نسخه اصلی Explorer Edition این عینک با قیمت 1500 دلار و نسخه Enterprise Edition 2 نیز با قیمت 999 دلار به دست خریداران خواهد رسید.

شرکت‌های دیگری همچون مایکروسافت، ووزیکس و اپسون نیز در حال کار بر روی عینک‌های مبنی بر فناوری واقعیت افزوده هستند.

مرتبط:

کدهای مورس را با عینک گوگل یاد بگیرید

کدهای مورس را با عینک گوگل یاد بگیرید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا