متا

عضویت در فیسبوک؛ شرط جدید برای استفاده از مسنجر

در حال حاضر، اپلیکیشن مسنجر شرکت فیسبوک به عنوان دومین نرم‌افزار پیام‌رسان محبوب در جهان شناخته می‌شود که البته همه کاربران این اپلیکیشن، عضو فیسبوک نیستند. اما این رویه دیگر ادامه نخواهد داشت چراکه شرکت فیسبوک اعلام کرد که دیگر امکان استفاده از شماره تماس به جای حساب فیسبوک برای ثبت نام در مسنجر ارائه نخواهد شد.

بدین ترتیب، برای ثبت نام و استفاده از اپلیکیشن منسجر، کاربران می‌بایست حتما یکی از اعضای شبکه اجتماعی فیسبوک باشند. اگر خاطرتان باشد در سال 2015، شرکت فیسبوک اجازه ثبت نام در مسنجر بدون داشتن حساب کاربری فیسبوک را برای کاربران فراهم کرد. در این روش، کاربر می‌توانست از شماره تماس، تصویر و یا اسم خود برای ثبت نام استفاده کند، اما اخیرا تغییری در بخش Help Center وب‌سایت فیسبوک مشاهده شده که نشان می‌دهد که دیگر با این روش‌ها نمی‌توان در مسنجر ثبت نام کرد.

فیسبوک رسما این مساله را تایید و عنوان کرده است: ما به این نتیجه رسیدیم که بخش زیادی از افرادی که جزو کاربران مسنجر هستند، پیشتر عضو فیسبوک بوده‌اند. ما قصد داریم تا کاری کنیم که کاربرانمان بتوانند راحت‌‌تر به اکانت‌های مسنجر و فیسبوک خود وارد شوند.

خبر خوش برای آن‌هایی که قبل از این، بدون اکانت فیسبوک از مسنجر استفاده می‌کردند این است که این قانون، شامل حال آن‌ها نخواهد شد و همچنان می‌توانند از منسجر استفاده کنند. اما ثبت‌نام کنندگان جدید مسنجر می‌بایست حتما عضو فیسبوک شوند. با این حال، برخی از این کاربران گزارش داده‌اند که پیامی‌مبنی بر اعمال محدودیت در حساب کاربری‌شان در حین استفاده از مسنجر به نمایش در می‌آید. البته هنوز مشخص نیست که این مساله مربوط به یک باگ جدید است یا چیز دیگری.

بدون شک، این تغییر بی‌ارتباط با طرح فیسبوک برای یکپارچه کردن اپلیکیشن‌های این شرکت نیست. طرحی که به کاربران این امکان را می‌دهد تا یک پیام را در چند شبکه اجتماعی به اشتراک همانند واتس‌اپ، مسنجر و یا اینستاگرام به اشتراک بگذارند. حدود 3 میلیارد کاربر از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند.

 

منبع
Tech Spot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا