ایلان ماسکخودرو الکتریکی

آغاز فعالیت بدون مجوز کارخانه تسلا در کالیفرنیا

ماسک: اگر قرار باشد کسی دستگیر شود، آن یک نفر من هستم

ایلام ماسک مدیرعامل تسلا اعلام کرد که طی چند روز آتی، فعالیت کارخانه تولید خودروی این شرکت در ایالت کالیفرنیا را از سر خواهد گرفت؛ تصمیمی‌که ناقض قوانین و مقررات شهرستان آلامدا این ایالت مبنی بر تعطیلی کارخانه‌ها تا تاریخ یک ژوئن خواهند بود.

ماسک اما در این خصوص عنوان کرد: اگر قرار باشد کسی دستگیر شود، آن یک نفر من هستم. وی در طی روزهای اخیر، اظهارات تندی را علیه تصمیم این تصمیم و مقررات وضع‌شده توسط مقامات منطقه آلامدا مطرح کرده بود. طبق این دستور، تمامی‌کسب و کارها به استثنای کسب و کارهایی مربوط به تامین نیازهای اساسی مردم، به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کووید-19 تعطیل خواهند بود. به دنبال این دستور، فعالیت کارخانه تسلا در این شهر از تاری23 مارس متوقف شد.

وی اعلام کرد که فرماندار ایالت کالیفرنیا اجازه بازگشایی کارخانه این شرکت را صادر کرده اما مقامات آلامدا محدودیت‌ها‌ را تا پایان ماه مه اعلام کردند و چنین اجازه‌ی ای را به تسلا نمی‌دهند. ایلان ماسک نیز در واکنش به این اقدام، شکایتی را علیه مقامات آلامدا تنظیم و تقدیم دادگاه کرده تا بتواند از طریق قانون، اقدام به بازگشایی کارخانه خود کند.

یکی از مقامات آلامدا در گفت‌وگویی با نیویورک تایمز عنوان کرده بود طبق توافقی که با تسلا صورت گرفت، قرار بود که این شرکت از 18 ماه مه، فعالیت کارخانه خود را از سر بگیرد؛ اما این ماجرا به قبل از طرح شکایت توسط تسلا برمی‌گردد.

این شرکت از تمامی‌کارمندان خود خواست تا به محل کار خود برگردند و به آن‌ها‌ گفت که اگر تمایلی به حضور در این کارخانه ندارند، می‌توانند در خانه بمانند اما حقوقی به آن‌ها‌ تعلق نخواهد گرفت. علاوه بر تسلا، سایر شرکت‌ها‌ی خودروساز همانند فورد و جنرال موتورز نیز از تصمیم خود برای بازگشایی کارخانه‌ها‌ی خود در اواخر ماه جاری میلادی خبر دادند. اگرچه برخی از این شرکت‌ها‌ نیز تلاش کردند تا زودتر از اینها، فعالیت خود را از سر بگیرند، اما مقررات وضع شده در این رابطه مانع از اجرای این تصمیم شد.

مقامات آلامدا عنوان کردند که تسلا می‌بایست برنامه خود را برای بازگشایی و نحوه فعالیت این کارخانه ، به آن‌ها‌ تحویل دهد و پس از بررسی، به توافقی برای بازگشایی بی‌خطر این کارخانه خواهند رسید. اما خبرها حاکی از آن است که این کارخانه، فعالیت خود را به صورت محدود آغاز کرده است.

حال باید منتظر ماند و دید که کشمکش میان تسلا و مسئولان منطقه آلامدا به کجا ختم خواهد شد و آیا ایلان ماسک می‌تواند رسما فعالیت کارخانه تولی خودروی خود را در کالیفرنیا از سر بگیرد یا خیر.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا