گوگل

اریک اشمیت از گوگل جدا شد

اریک اشمیت، از معروف‌ترین مدیران گوگل در ماه فوریه و در سکوت کامل خبری به کار خود در گوگل پایان داد.

وب‌سایت CNET به نقل از یک منابع آگاه، اعلام کرد که اریک اشمیت، مدیرعامل پیشین گوگل که اخیرا به عنوان مشاور فنی در این شرکت ایفای نقش می‌کرد، در ماه فوریه از آخرین سمت رسمی‌خود در گوگل و شرکت مادر یعنی آلفابت کنار کشید.

هنوز مشخص نیست دلیل این تصمیم از سوی اشمیت چه بوده اما به نظر می‌رسد که او قصد دارد تا بیشتر تمرکز خود را در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه فناوری‌ها‌ی نظامی‌معطوف کند. گوگل نیز هنوز هیچ واکنشی را در قبال این تصمیم نشان نداده است.

البته چند وقتی بود که اریک اشمیت، سمت مهمی ‌را در گوگل یا آلفابت برعهده نداشت. وی در سال 2011 از سمت خود به عنوان مدیرعاملی گوگل در سال 2017 نیز از مدیریت اجرایی آالفابت استعفا کرد. وی همچنین در سال گذشته میلادی به کار خود در هیات مدیره آلفابت پایان داد.

اشمیت پیش از این‌ها‌ به کار خود در گوگل پایان داده بود و این کناره‌گیری بیشتر به منظور رسمیت بخشین به این مساله بوده داست. وی پیشتر اعلام کرده بود که حقوقش به عنوان مشاور در گوگل، یک دلار در سال است.

اریک اشمیت نقش تاثیرگذاری را در رشد و پیشرفت گوگل از یک استارتاپ جست‌وجو به یک غول عرصه فناوری ایفا کرد و اکنون به عنوان یکی از پیشگامان در عرصه ارائه خدمات ایمیل، گوشی‌ها‌ی هوشمند و دیگر محصولات به شمار می‌رود. درواقع، سرگئی برین و لری پیج وی را به دلیل تبحرش در زمینه رهبری و به ثمر نشاندن کسب‌وکارها به شرکت گوگل دعوت کرده بودند که اشمیت توانست در این زمینه موفق عمل کند.

ناگفته نماند که در زمان مدیرعاملی اریک اشمیت، انتقادهای زیادی علیه وی در خصوص امنیت و حریم خصوصی کاربران مطرح شد اما وی عنوان می‌کرد که اگر چیزی برای پنهان کردن نداشته باشد، نباید نگران باشید.

وی حضور در تیم هیات مدیره اپل را نیز در کارنامه دارد. پیش‌بینی‌ها‌ی وی در خصوص آینده از قبیل رشد فزاینده فناوری هوش مصنوعی به واقعیت تبدیل شد و بر شهرت وی افزود. در مجموع می‌توان گفت گوگل تحت رهبری اریک اشمیت روزهای طلایی را سپری کرد.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا