اوبر

ضرر ۲.۹ میلیارد دلاری اوبر در سه ماهه نخست ۲۰۲۰

تازه‌ترین گزارش عملکرد اوبر نشان می‌دهد که این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری و بدلیل شیوع ویروس کرونا در جهان، ضرر ۲.۹ میلیارد دلاری را تجربه کرد که طی سه فصل اخیر بی‌سابقه بوده است.

میزان درآمد اوبر در این بازه زمانی برابر با ۳.۵۴ میلیارد دلار عنوان شده است. طبق اطلاعات این گزارش، بدلیل شیوع کرونا، عملکرد بخش Uber Eats که در زمینه تحویل غذای مشتریان فعالیت دارد با رشدی ۵۴ درصدی همراه شد.

اوبر اخیرا اعلام کرد که به‌زودی حدود ۳۷ هزار نفر از رانندگان تمام‌وقت خود را که ۱۴ درصد از نیروی کار این شرکت را تشکیل می‌دهند، اخراج خواهد کرد. از سویی دیگر بیش از ۴۰۰ نفر از کارکنان بخش Jump خود را نیز در زمینه اشتراک دوچرخه و اسکوتر فعالیت می‌کنند، اخراج اخراج خواهند شد تا این شرکت بتواند در کسب و کار Lime سرمایه‌گذاری کند.

دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر اعلام کرد که در این بازه زمانی، میزان سفرهای اوبر در این سه ماهه با افت ۸۰ درصدی همراه شد. وی بر تاثیر منفی ویروس کرونا بر کسب و کار تاکسی‌های اینترنتی این شرکت تاکید کرد.

با این حال، خسروشاهی اعلام کرد حجم سفرها در حال زیاد شدن است؛ اگرچه با شیب بسیار کمی‌همراه است. وی گفت: هفته به هفته شاهد رشد تقاضا برای خودروهای خود در سراسر جهان بودیم. در این هفته نیز چهارمین هفته همراه با رشد را پشت سر گذاشتیم.

رقیب اوبر یعنی لیفت نیز اخیرا اعلام کرد که در طی هفته‌های اخیر و با فروکش کردن تب کرونا، میزان درخواست برای تاکسی‌های این شرکت افزایش داشته است.

در هر حال، ویروس کرونا مانع از تحقق هدف اوبر مبنی بر سودآوری تا پایان سال جاری میلادی شده است. در واقع، ضرر ۲.۹ میلیارد دلاری این شرکت، چیزی حدود ۱۶۳ درصد بیشتر از ضرری است که این شرکت در سه ماهه قبل از آن تجربه کرد.

خسروشاهی در ادامه گفت که افزایش میزان درخواست رستوران‌ها برای ثبت نام در سرویس Eats رشد محسوسی داشته و بهبود عملکرد در برخی از بازارهای اصلی از جمله آمریکا را به دنبال داشته است. وی معتقد است که این روند همچنان ادامه دارد و منجر به توسعه این کسب و کار خواهد شد.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا