اپل

نتایج بنچمارک مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۰

اطلاعات حاصل از بنچمارک گیک‌بنچ برای مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۰ از ارتقای عملکرد این محصول به نسبت مدل سال قبل حکایت دارد.

بر این اساس، مدل پایه مک بوک پرو جدید که با قیمت ۱۲۹۹ دلار عرضه می‌شود و از پردازنده چهار هسته‌ای نسل هشتم Core i۵ با سرعت کلاک ۱.۵ گیگاهرتزی بهره می‌برد، توانست در تست چند هسته‌ای امتیاز ۳۸۲۲ و در تست تک هسته‌ای امتیاز ۹۲۷ را کسب کند.

اما مدل پیشرفته مک بوک پرو ۱۳ اینچی که با قیمت ۱۷۹۹ دلار و مجهز به سخت‌افزاری همچون پردازنده چهار هسته‌ای نسل ده‌می Core i5 با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتزی مجهز شده، توانست در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیاز ۱۲۳۶ و ۴۴۵۵ را کسب کند. این یعنی، مدل ۱۷۹۹ دلار قادر به ارائه عملکردی تا ۱۶.۵ درصد سریع‌تر نسبت به مدل ۱۲۹۹ دلاری است.

هنوز نتایج تست سایر بنچمارک‌ها برای آگاهی از عملکرد مدل پیشرفته مک بوک پرو که از پردازنده نسل دهمی Core i7 با سرعت کلاک ۲.۳ گیگاهرتزی بهره می‌برد، منتشر نشده تا بتوان به تحلیلی دقیق‌تر در خصوص عملکرد مدل‌های مختلف این محصول دست یافت.

اپل اعلام کرد آن دسته از مشتریانی که پردازنده دو هسته‌ای را در دل مک بوک پرو قدی‌می‌خود تعبیه کنند، ارتقای سرعت عملکرد ۲.۸ برابری را شاهد خواهند بود. مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید چند روز پیش معرفی شد و از جمله مشخصات آن می‌توان به صفحه کلید جادویی، پردازنده گرافیکی با ۸۰ درصد ارتقای عملکرد، حافظه رم قابل ارتقا تا ۳۲ گیگابایتی و حافظه SSD قابل ارتقا تا ۴ ترابایت اشاره کرد.

 

منبع
Macrumors

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا