چگونهعکاسی

چگونه از دوربین‌های عکاسی دیجیتال به عنوان وبکم استفاده کنیم؟

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی بوده‌اید که بدلیل شرایط این روزهای جهان و به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، خانه‌نشین و مجبور به دورکاری شده‌اید، بی‌تردید تاکنون چندین بار از تماس‌های تصویری برای ارتباط با دوستان، نزدیکان و یا همکاران خود استفاده کرده‌اید.

اما حتما در بین این ارتباط‌های تصویری، متوجه کیفیت و وضوح نامناسب تصاویر وبکم لپتاپ خود شده‌اید. روش‌های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به خرید یک وبکم جدید و با کیفیت تصویر بالاتر یا استفاده از یک گوشی قدیمی به عنوان وبکم اشاره کرد.

اما اگر بدنبال تغییری اساسی در این زمینه هستید و می‌خواهید تصویری متفاوت و با وضوح بالا از چهره‌تان برای شخصی که با وی در ارتباط هستید، نمایش داده شود، می‌توانید از ظرفیت‌های یک دوربین دیجیتال بدون آینه یا DSLR به عنوان وبکم بهره بگیرید.

تنها کاری که در اینجا می‌بایست انجام دهید، نصب یک نرم‌افزار ساده و استفاده از یک کابل USB برای برقراری ارتباط لپتاپ با دوربین خود هستید. اگر از دوربین‌های جدید کانن و سیستم ویندوزی برای تماس‌های تصویری استفاده می‌کنید، می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید. نرم‌افزارهای متعدد دیگری نیز برای سایر دوربین‌ها و یا کامپیوترهای مک وجود دارند اما برخی از اپلیکیشن‌های ویدیوکنفرانس همانند زوم از قابلیت‌هایی همچون وبکم‌های مجازی این برنامه‌ها پشتیبانی نمی‌کنند.

با این حال، روش دیگری نیز وجود دارد و آن استفاده از سخت‌افزار اکسترنال برای تبدیل خروجی HDMI دوربین به ورودی USB است. این دستگاه‌ها تحت عنوان کارت‌های کپچر USB شناخته می‌شوند و در بازار به فروش می‌رسند. برای این کار به یک کابل HDMI نیز نیاز دارید که به دوربین خود متصل کنید، کابلی که یک سر آن میکرو HDMI باشد که بتوان آن را به دوربین وصل کرد.

در اینجا می‌توان از یک کابل میکرو HDMI فول یا یک آداپتور که بتواند درگاه بزرگ HDMI را به میکرو HDMI تبدیل کند، استفاده کرد. بعد از اتصال دوربین، می‌بایست خروجی Clean HDMI را فعال کنید تا بتوانید به یک فید ویدیویی شفاف و باکیفیت دسترسی داشته باشید.

با توجه به نوع دوربین، این حالت از طریق قرار دادن دوربین در حالت فیلمبرداری و یا انتخاب یک گزینه در بخش تنظیمات فعال خواهد شد. البته می‌توانید از دفترچه راهنمای دوربین خود نیز برای پیدا کردن نحوه فعالسازی این قابلیت کمک بگیرید.

بعد از فراهم‌سازی مقدمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و البته تعبیه دوربین روی دستگاه خود، می‌بایست از یک آداپتور برای شارژ دوربین در حین برقراری تماس‌های ویدیویی استفاده کنید و تنها به باتری آن دل خوش نکنید.

تصویر کاربر در حین استفاده از وبکم لپتاپ با رزولوشن 720p
تصویر کاربر در حین استفاده از دوربین بدون آینه فوجی فیلم

چند نکته دیگر که دانستن آن‌ها ضرری ندارد:

  • اغلب وبکم‌ها از لنزهای واید برخوردارند و بنابراین، کاربر براحتی در فریم دوربین جای می‌گیرد و مشکلی از این بابت نخواهد داشت. حال برای برقراری تماس‌های ویدیویی با دوربین‌های بدون آینه یا DSLR، سعی کنید حتی الامکان از قابلیت لنز دوربین را به وایدترین حالت ممکن تغییر دهید. در غیر این صورت، تنها چیزی که به مخاطبان می‌رسد، تصویری بزرگ از چهره‌تان است و هر لحظه این احتمال وجود دارد که از کادر خارج شوید
  • همچنین سعی کنید تا از سریع‌ترین لنز خود برای برقراری تماس‌های ویدیویی استفاده کنید. هرچه دیافراگم دوربین کمتر باشد، نمای پس‌زمینه و پشت سر شما مات‌تر و از لحاظ بصری، جذاب‌تر خواهد شد
  • دوربین‌های دیجیتال اغلب به قابلیت فوکوس خودکار تشخیص چهره مجهزند که برای برقراری تماس‌های ویدیویی، حتما می‌بایست فعال شود. در این حالت، حتی اگر موقعیت چهره‌تان تغییر کرد و یا از نحوه نشستن روی صندلی را تغییر دهید، می‌تواند چهره شما را دنبال کنید و فوکوس را روی آن داشته باشد.
  • فراموش نکنید که استفاده طولانی مدت از دوربین و روشن ماندن چندین ساعته آن برای ارتباط‌های تصویری، منجر به داغ شدن قطعات داخلی آن خواهد شد. حتی در مواقعی هم که این دما فراتر از حد معمول برود، خاموش شدن دستگاه را بدنبال خواهد داشت. بنابراین، توصیه می‌شود که در بین تماس‌ها، حتما دوربین خود را خاموش کنید تا دمای دستگاه کاهش یابد

بعد از انجام همه این کارها، می‌توانید از طریق اتصال یک سَر کابل به دوربین و سَر دیگر آن به کپچر کارت و سپس وصل کردن آن به لپتاپ و در نهایت روشن کردن دوربین، از آن به عنوان یک وبکم پیشرفته استفاده کنید.

تمامی‌دستگاه‌های مک و ویندوزی به صورت خودکار، دوربین را به عنوان یک وبکم شناسایی خواهند کرد و به عنوان یک گزینه در اپلیکیشن زوم، گوگل میت، فیس تایم و دیگر اپلیکیشن‌های ویدیوکنفرانس اضافه خواهد شد.

 

منبع
ورج

نوشته های مشابه

‫49 دیدگاه ها

  1. 뛰어난 프라그마틱 슬롯로 현실에서 느낄 수 없는 흥미와 스릴을 경험하세요.
    프라그마틱 슬롯 체험

    프라그마틱에 대한 글 읽는 것이 정말 즐거웠어요! 또한, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 정보를 공유하고 있어요. 함께 발전하며 더 많은 지식을 쌓아가요!

    https://www.b4closing.com
    https://maocelife.com/link/
    https://cnipsa.com/link/

  2. 프라그마틱 슬롯으로 감각적인 그래픽과 다양한 주제를 경험하고 보너스를 획득하세요.
    프라그마틱 게임

    프라그마틱 슬롯에 대한 정보가 정말 유용했어요! 더불어, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 새로운 내용을 찾아보세요. 함께 지식을 나누면 좋겠어요!

    https://dwqewqe.weebly.com/
    https://maowenwang.com/hot/
    https://cgsgold.com/hot/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا