اپلموبایل

سبقت آیفون SE جدید از پرچمداران سامسونگ و گوگل در تست عملکرد پردازشی

نتایج حاصل از بنچمارک‌ها نشان می‌دهد که مدل 2020 آیفون SE توانسته در تست‌های مربوط به پردازنده اصلی و همچنین پردازشگر گرافیکی، علمکردی بهتر را نسبت به گوشی‌های پرچمدار اندرویدی از خود نشان دهد.

از آنجایی که نمایشگر کوچک‌تر آیفون SE جدید از میزان رزولوشن پایین‌تری به نسبت سایر گوشی‌ها و مدل‌های سری آیفون 11 بهره می‌برد، این گوشی در تست‌های پردازشی، یک سروگردن بالاتر از دیگر نمونه‌ها قرار گرفته است.

اپل در آیفون SE از پردازنده جدید A13 Bionic استفاده کرده که از شش هسته پردازشی بهره می‌برد؛ به نحوی که دو هسته با سرعت کلاک 20.66 گیگاهرتزی برای پردازش عملکرد‌های سنگین و چهار هسته با سرعت کلاک 1.73 گیگاهرتزی برای پردازش‌های سبک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین این گوشی به پردازشگر گرافیکی چهار هسته‌ای و حافظه رم 3 گیگابایتی مجهز شده است. از طرفی دیگر، سیستم عامل آی او اس، برخلاف اندروید به گونه‌ای طراحی شده که برای ارتقای عملکرد خود نیازی به استفاده رم‌های 12 گیگابایتی ندارند و به همین جهت، آیفون SE توانسته بسیار بهتر از گوشی‌های اندرویدی در این زمینه عمل کند.

وب‌سایت AnandTech ، کارکرد آیفون SE جدید را با سایر مدل‌های آیفون و همچنین پرچمداران شرکت‌های سامسونگ، هواوی، ایسوس، سونی، ال‌جی، گوگل و وان‌پلاس مورد بررسی و مقایسه قرار داد که در نهایت آیفون SE توانست در تقریبا همه بنچمارک‌ها، بر گوشی‌های اندرویدی برتری یابد و حتی در یک مورد، از آیفون 11 نیز پیشی بگیرد.

در بنچمارک جاوااسکریپت، تنها گوشی‌های آیفون 11 توانستند عملکردی بهتری را نسبت به آیفون SE در تست Speedometer 2.0 از خود نشان دهند. اما آیفون SE توانست در تست JetStream 2 بهتر از آیفون 11 عمل کند. در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی نیز باید گفت که آیفون SE توانست تا دو برابر عملکردی سریع‌تر را نسبت به گلکسی اس20 اولترا که از پردازنده کوالکام 86 بهره می‌برد، از خود نشان دهد.

سبقت آیفون SE جدید از گلکسی اس20 اولترا و پیکسل 4 در تست عملکرد پردازشی

در بنچمارک WebXPRT3 نیز که عملکرد دستگاه‌ها در زمینه وب مورد بررسی قرار می‌گیرد، امتیاز آیفون SE پشت سر آیفون 11 قرار گرفت که این امر می‌تواند به دلیل استفاده از باتری بزرگ‌تر در آیفون 11 باشد.

در بنچمارک Basemark GPU 1.2 نیز گوشی 1400 دلاری گلکسی اس20 اولترا عملکردی تقریبا مشابه را با آیفون SE از خود نشان داد؛ با این حال آیفون SE در اوج عملکرد خود توانست پرچمدار سامسونگ را پشت سر بگذارد.  نتیجه بنچمارک GFXBench نیز به برتری آیفون SE در مقایسه با دیگر گوشی‌های اندرویدی پرچمدار حکم داد.

 

 

منبع
Wccftech

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا