تکنولوژی

ایده خلاقانه سامسونگ برای استفاده دوباره از جعبه‌ تلویزیون ها

جعبه‌های خالی وسایل، برای هرکسی که کمی خلاقیت داشته باشد، ابزار جذابی محسوب می‌شود. سامسونگ نیز تصمیم گرفته جعبه های کارتنی خالی تلویزیون های جدید خود را به گونه‌ای طراحی کند که مشتریان را تشویق به استفاده دوباره از آنها کند.

این شرکت جدیدا جعبه‌های مقوایی تلویزیون‌های خود را به گونه‌ای طراحی کرده که بعد از باز شدن، قابلیت تبدیل شدن به وسیله دیگری مانند جای مجله و کتاب یا خانه کوچکی برای گربه خانگی دارد.

جفبه تلویزیون جدید سامسونگ
تبدیل جعبه مقوایی خالی تلویزیون های سامسونگ به جای مجله

رقابت در بازار تلویزیون‌های صفحه تخت، زیاد است و هر شرکتی تلاش می‌کند تا حد امکان تلویزیون بزرگ‌تری تولید کند. به همین نسبت، بسته بندی این تلویزیون‌ها نیز بزرگ‌تر شده تا در هنگام حمل و نقل کمترین خسارت متوجه محصولات شود. اما بعد از خرید محصول توسط مشتری، جعبه‌های کارتنی بزرگی روی دست مشتری می‌ماند که عموما دور ریخته می‌شود.

برای اینکه این جعبه‌های کارتنی خالی، قابل بازیافت شوند، سامسونگ تصمیم گرفته تا آنها را از جنس مقوای سازگار با محیط زیست تولید کند. این جعبه‌های مقوایی، برای تلویزیون‌های مدل بالای این شرکت مانند مدل‌های  The Serif و The Frame و The Sero طراحی شده‌اند.

جعبه تلویزیون جدید سامسونگ
سه مدل جعبه تلویزیون های سامسونگ

سامسونگ فعلا توضیحی نداده که این مقواهای سازگار با محیط زیست دقیقا چه ویژگی‌هایی دارند اما به احتمال زیاد این نوع مقوا، موادی را شامل شده‌اند که به میزان زیادی قابل بازیافت هستند.

اما فرآیند بازیافت، نیاز به دستگاه‌ها و کارخانه‌های به خصوص است تا بتوان مواد تشکیل دهنده را برای استفاده دوباره جداسازی کرد. سامسونگ هم به دلیل سخت بودن شرایط بازیافت، تصمیم گرفته تا جعبه‌های بسته بندی تلویزیون‌های خود را به گونه‌ای طراحی کند که بتوان دوباره از آنها برای مصرف دیگری استفاده کرد.

در طراحی جدید جعبه‌ها، خطوطی ایجاد شده که کاربر می‌تواند آنها را بریده یا تا کرده و مقوا را به شکل وسیله دیگری درآورد. با اکسن کد QR  روی جعبه‌ها با گوشی موبایل نیز کاربر می‌تواند دستور راهنمای تغییر شکل جعبه‌ها را روی گوشی خود ببیند. کاربر می‌تواند این جعبه‌ها را به صورت دلخواه به شلف، میز، جای مجله و یا حتی خانه کوچکی برای گربه خانواده تبدیل کند.

جعبه‌ تلویزیون جدید سامسونگ
تبدیل جعبه مقوایی تلویزیون سامسونگ به خانه کوچکی برای گربه

طراحی این جعبه‌ها به گونه‌ای ‌است که بعد از سر هم شدن وسیله جدید، لوگو و نام سامسونگ در جلوی چشم قرار دارد. اینکار نوعی تبلیغ هوشمندانه برای این شرکت نیز محسوب می‌شود. البته کاربر می‌تواند این لوگو را به راحتی با اسپری رنگ یا مارکر از جلوی چشم حذف کند.

جعبه‌ تلویزیون جدید سامسونگ
امکان استفاده دوباره از جعبه های مقوایی خالی تلویزیون های سامسونگ

قط به یاد داشته باشید که در صورت اسباب کشی، دیگر نمی‌توانید از این جعبه‌ها برای بسته بندی تلویزیون خود استفاده کنید و باید فکر راه دیگری باشید.

منبع: گیزمودو

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. بازتاب: Trust Bet
  2. بازتاب: right here
  3. بازتاب: lsm99
  4. بازتاب: slotjili
  5. بازتاب: que es magic mushroom

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا