گوگل

اختصاص بخشی ویژه در گوگل پلی به اپلیکیشن‌‌های مورد تایید معلمان

گوگل از تصمیم خود برای اختصاص بخشی ویژه‌ای تحت عنوان «کودکان» یا همان Kids به فروشگاه اپلیکیشن خود موسوم به پلی استور خبر داد که در آن، مجموعه‌ای از برنامه‌‌های مورد تایید معلمان فهرست خواهند شد.

این شرکت اعلام کرد که در این بخش، اپلیکیشن‌‌هایی قرار ‌می‌گیرند که از استانداردهای کیفی مطلوب برخوردار باشند و مورد تایید معلمان واقع‌ شده‌اند. در این بخش و برای هر یک از برنامه‌‌ها، فهرستی از دلایلی که معلمان بر مبنای آن‌‌ها، این اپلیکیشن‌‌ها را انتخاب نموده‌اند نمایان خواهد شد. از جمله این دلایل ‌می‌توان به مناسب بودن اپلیکیشن‌‌ها برای سنینی خاص و محتوای مناسب آموزشی آن‌‌ها برای کودکان اشاره کرد.

به گفته گوگل، قرار بود که این بخش در اواخر سال جاری میلادی به پلی استور اضافه شود اما با توجه به اینکه این روزها، بسیاری از کودکان در سراسر جهان بدلیل شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، بخش زیادی از زمان خود را در منازل سپری ‌می‌کنند، تصمیم بر آن شد تا زودتر از موعد، بخش Kids به این فروشگاه اپلیکیشن اضافه شود.

در واقع، اکنون وظیفه والدین است که در کنار بهره‌گیری از کمک‌‌های معلمان، از این اپلیکیشن‌‌ها برای آموزش به کودکان خود استفاده نمایند. طبق گفته گوگل، شاید در ابتدا نتوان همه اپلیکیشن‌‌ها را به این بخش اضافه کرد، اما این شرکت حداکثر تلاش خود را به کار خواهد بست تا مجموعه‌ای کامل و بروز را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد.

بخش Kids طی چند روز آینده برای کاربران آمریکایی پلی استور عرضه خواهد شد و طی هفته‌‌های آتی نیز برای کاربران دیگر کشورهای جهان نیز قابل دسترسی خواهد بود.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا