اپلپوشیدنی هوشمند

با ۵ ویژگی جدید اپل واچ سری 6 آشنا شوید

اپل برنامه‌های زیادی را برای نسل جدید محصولات خود دارد که قرار است طی ماه‌های آتی رونمایی و به بازار عرضه شوند.

یکی از این محصولات، اپل واچ سری 6 نام دارد که اگرچه طبق آخرین شنیده‌ها، تفاوت محسوسی را در طراحی ظاهری آن شاهد نخواهد بود اما سنسورها و قابلیت‌های نرم‌افزاری جدیدی را در دل خود جای خواهد داد که می‌تواند آن را از دیگر مدل‌ها، متمایز کند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به پنج ویژگی جدید در این ساعت که تاکنون توسط منابع افشاگر اطلاعات، فاش شده‌اند.

لبه‌های گردتر بدنه مستطیلی

ویژگی‌های جدید اپل واچ سری 6

طبق گزارش وب‌سایت Verifier، تمامی‌مدل‌های جدید اپل واچ، به بدنه‌ای مستطیلی‌شکل اما با لبه‌هایی گردتر مجهز خواهند بود. این یعنی، نسل ششم اپل واچ با آنچه اولین نسخه از اپل واچ تفاوت چندانی نخواهد داشت و به نظر می‌رسد که مهندسان اپل، علاقه خاصی به این ظاهر مستطیلی دارند. با این حال، برخی منابع خبری پیش‌بینی کرده‌اند که امسال احتمالا اپل از واچ‌ فیس‌های دایره‌ای در این ساعت استفاده خواهند کرد که هنوز واکنشی را از سوی این شرکت به دنبال نداشته است.

پایان پشتیبانی از مدل‌های قدیمی

اپل همواره تلاش می‌کند تا بروزرسانی‌های جدید سیستم عامل خود را برای دستگاه‌های بیشتری عرضه کند. اما در برخی مواقع، این کار شدنی نیست چراکه با محدودیت‌های سخت‌افزاری و همچنین مشکلات مربوط به عملکرد دستگاه‌ها مواجه می‌شود. حال وب‌سایت Verifier در گزارشی مدعی شد که بروزرسانی watchOS 7 دیگر برای ساعت‌های اپل واچ سری 2 قابل دریافت نخواهد بود.

ویژگی‌های جدید اپل واچ سری 6

گفته می‌شود که این سیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این ساعت به گونه‌ای است که قادر به پشتیبانی و اجرای watchOS 7 نخواهد بود و در صورت دریافت، عملکرد آن به طور محسوسی کُند خواهد شد. به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد تا برای یک سال دیگر و با عرضه برورسانی‌های جزئی، مشکلات و باگ‌های نسل دوم اپل واچ را رفع کند.

حالت استفاده در آب

اطلاعات وب‌سایت Max Weinbach حاکی از آن است که اپل احتمالا از فناوری نمایشگری جدیدی در اپل واچ سری 6 استفاده خواهد کرد که به لطف آن، کاربر می‌تواند حتی در زیر آب نیز از این ساعت استفاده کند.

ویژگی‌های جدید اپل واچ سری 6

همچنین، بدنه ساعت نیز به نسبت مدل‌های قبلی، از مقاومت بیشتری در برابر نفوذ آب برخوردار خواهد بود و کاربران می‌توانند با خیال راحت از این ساعت در حین ورزش‌هایی همچون اسنوبرد، اسکی روی آب و فعالیت‌های مشابه استفاده نمایند.

قابلیت مانیتورینگ سلامت روان

شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل واچ سری 6 احتمالا به قابلیت نظارت بر سلامت روان مجهز خواهد بود. ویژگی جدیدی که در کنار قابلیت ردیابی سلامت فیزیکی جای خواهد گرفت. بر این اساس، نسل جدید اپل واچ قادر خواهد بود میزان استرس کاربر و همچنین اضطراب و ترس وی را اندازه‌گیری کند. با توجه به شرایط فرد، دستورالعمل‌هایی را در خصوص شیوه تنفس و همچنین فعالیت‌های مرتبط با کاهش استرس ارائه دهد. هنوز تصمیم نهایی در خصوص اضافه کردن این ویژگی اتخاذ نشده و شاید در اپل واچ بعد، شاهد تعبیه این قابلیت باشیم.

ویژگی‌های جدید اپل واچ سری 6

مجهز بودن به تاچ آیدی

یکی از ویژگی‌هایی که کاربران اپل واچ، مدت‌ها در انتظار اضافه‌شدن آن به این ساعت بودند، تاچ آیدی است. بر اساس گزارش وب‌سایت Verifier، اپل این روزها در حال بررسی و تست دو مدل اپل واچ جدید مجهز به تاچ آی دی است.

گفته می‌شود که در یک مدل از اپل واچ، این قابلیت در دل دکمه چرخان کناری که تحت عنوان Digital Crown شناخته می‌شود، جای خواهد گرفت. در نسخه دوم نیز شاهد تعبیه تاچ آیدی در دل صفحه نمایش خواهیم بود. اپل در حال حاضر، مشغول تست و ارزیابی هر دو مدل است تا بهترین نسخه را با عملکرد بهتر انتخاب کند. البته این احتمال نیز وجود دارد که در نسل ششم اپل واچ، خبری از تاچ آیدی نباشد و شاید در اپل واچ سری 7 و یا اپل واچ سری 8 تعبیه شود.

ویژگی‌های جدید اپل واچ سری 6

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا