بازیسونی

سونی از دسته پلی استیشن 5 به نام «دوآل سنس» رونمایی کرد

شرکت سونی ساعاتی پیش و با انتشار توییتی در فضای مجازی، از دسته ویرالس کنسول پلی استیشن 5 که تحت عنوان دوآل سنس (DualSense) شناخته ‌می‌شود، پرده برداشت.

این دسته برای توسعه‌دهندگان و سازندگان بازی ارسال شده و آن‌‌ها ‌می‌توانند از قابلیت‌‌های منحصربه‌فرد آن در بازی‌‌های خود بهره ببرند. سونی اعلام کرد که دوآل سنس، قابلیت‌‌های مهم و کلیدی کنترلر دوآل شاک 4 را به ارث برده و در کنار آن، چند کارکرد جدید به همراه تغییر در طراحی به آن اضافه شده است.

تیم پلی استیشن 5 سونی در خصوص دسته دوآل سنس گفت: ما برای این کنترلر از فناوری بازخوردهای لمسی استفاده کردیم که قادر است در حین اجرای بازی، احساس و شور بازی را به کاربر منتقل کند. ما همچنین از ماهش‌‌های آداپتیو در دکمه‌‌های L2 و R2 بهره بردیم که ‌می‌توانند تنش‌‌های بازی را به خوبی به کاربر القا کنند.

به گفته سونی، تغییراتی نیز در طراحی دسته ها و زاویه دکمه‌‌ها اعمال شده که بدنه‌ای کوچک‌تر را برای این کنترل به ارمغان آورده است. همچنین وزن کنترلر به نسبت قبل کاهش یافته و با توجه به تغییراتی که در آن اعمال شده، قادر است مدت زمان بیشتری، شارژ را در خود نگه دارد. یک میکروفون نیز در دل این کنترلر تعبیه شده که کاربر ‌می‌تواند در حین بازی، با دوستان خود ارتباط برقرار کند.

دکمه Share روی کنترلر نیز جای خود را به دکمه Create داده به طوری که به کاربر این امکان را ‌می‌دهد تا محتوای گیم پلی جذابی را ایجاد کرده و از آن لذت ببرد و یا در صورت تمایل ‌می‌تواند آن را با دیگر کاربران در سراسر جهان به اشتراک بگذارد.

پلی استیشن 5 قرار است در روزهای پایانی سال 2020 به بازار عرضه شد. هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت این محصول منتشر نشده، اما گفته ‌می‌شود که سونی بهای تقریبی 450 دلار را برای این کنسول جدید در نظر گرفته است.

 

منبع
سی‌نت

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا