اپلتکنولوژی

اشکالات آی او اس ۱۳.۴ : ضعف امنیتی و افشای اطلاعات در اتصال به وی پی ان

تازه‌ترین به روزرسانی آیفون یعنی iOS 13.4 امکانات جالبی را به دستگاه‌های اپل اضافه می‌کند اما اشکالات آی اواس ۱۳.۴ حالا سروصدای کاربران را در آورده است.

کاربران متعددی بعد از نصب این به روزرسانی سیستم عامل روی آیفون متوجه باگ‌های مختلفی روی آن شده‌اند اما مهمترین آنها اشکال امنیتی در افشای اطلاعات کاربران در هنگام استفاده از وی پی ان است که اپل هم آن را تایید کرده است.

یکی از اشکالات آی اواس ۱۳.۴ پاک شدن خودکار علامت «+» است به عنوان مثال وقتی جست و جو می‌کنید Disney+ علامت + حذف می‌شود.

این موضوع وقتی بیشتر نماد پیدا میکند مثلا قیمت Galaxy S20+  را جست و جو کنید که در این صورت با حذف + قیمت Galaxy S20  در نتایج جست و جو ظاهر می‌شود.

شکسته شدن رمزنگاری دیتا

یک شرکت ارایه دهنده خدمات وی پی ان به نام پروتون گفته است که سیستم عامل آی او اس ۱۳.۴ دارای حفره‌های امنیتی است که اجازه نمی‌دهد در هنگام استفاده از وی پی ان دیتای کاربر رمزنگاری شود.

این موضوع برای شرکت اپل که همواره سیستم عامل و محصولاتش را به داشتن امنیت بالا تبلیغ می‌کرد بسیار عجیب است. شرکت پروتون گفته است که این باگ را در سیستم عامل نسخه ۱۳.۳.۱ کشف کرده و به اپل اطلاع داده و سیستم عامل آی او اس ۱۳.۴ دوماه بعد از آن بدون حل این مشکل منتشر شده است.

شرکتهای ارایه دهنده خدمات وی پی ان می‌گویند چون اپل اجازه دسترسی به حل این مشکل را در سیستم عامل نمی‌دهد آنها قادر به رفع این باگ نیستند

سیستم عامل آی او اس ۱۳.۴ دارای ضعف امنیتی بزرگی است آی او اس ۱۳.۴ را دانلود کنید / پشتیبانی آی‌پد از ماوس و ترک‌پد
سیستم عامل آی او اس ۱۳.۴ دارای ضعف امنیتی بزرگی است

اشکالات دیگر در Cellular Data ، Reminder و کیبورد

به جز اینها اشکالات آی او اس ۱۳.۴ و همچنین iPadOS 13.4 شامل موارد دیگری هم هست مثلا عدم اتصال آی پد به کیبوردهای متفرقه یا قطع و وصل شدن مکرر بلوتوث یا کرش کردن دستگاه و همچنین مشکل قطع از شبکه Cellular Data.

در صدر این اشکالات همچنین می‌توان به وجود باگ در Control Center ، کیبورد مجازی ( Virtual Keyboard) و همچنین Assistive Touch و به روزرسانی اپلیکیشن اشاره کرد.

به این لیست اشکالات آی اواس ۱۳.۴ باید باگ عدم فعال شدن هات اسپات روی آیفون راهم افزود که اپل خیلی وقت است که گفته از آن مطلع است اما از زمان عرضه آی او اس ۱۳ تا به حال برای آن کاری انجام نداده است.

اگر هنوز آی او اس خود را به ۱۳.۴ به روز نکرده‌اید با توجه به این باگ‌ها پیشنهاد می‌کنیم کمی صبر کنید.

منبع
forbes

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

  1. گوشی داغ میکنه تو این اپدید و خیلی هم تو برنامه و بازی جدیدن لگ میزنه صحنه آحسته میشه رم کم میاره

  2. سلام من سون پلاس دارم و بعد این اپدیت باتری هلس گوشیم باگ خورده و هر دو سه روز یا ی هفته هرجور که عشقش کشید دو سه درصد داره افت میکنه و الان به سرویس رسید،با خیلیای دیگه هم ارتباط برقرار کردم که11پرومکس یا ایکس داشتن اوناهم باگ باتری هلس خوردن،دانکرید کردن ای او اس با ایتونز کار پیچیده ای هست ایا؟

  3. سلام من ایفون سون دارم و اپدیت کردم به ای او اس ۱۳.۴ اما یه دایره کمرنگ اومده دقیق وسط اسکرینم موقع اسکرین شات نیس ولی وقتی اسکرین ویدئو میگیرم مشخصه😭😭

  4. سلام
    با اپدیت
    13.4.1
    اپدیت کردم الان سنسور تماس از کار افتاده یعنی،در زمان مکالمه ال ای دی خاموش نمیشه

  5. اون گزینه شیر که به برنامه‌ی file اضافه شده هم باگ داره. توی گالری وقتی میزنی روی گزینه شیر، گوشی هنگ میکنه. همچنین توی file. اگه آیکلود فوتو روشن باشه، دیر میاد بالا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا