تکنولوژیویروس کرونا

تست جدید ویروس کرونا که نتیجه آن ظرف 45 دقیقه مشخص می‌شود

اخیرا سازمان غذا و دارو (FDA)، مجوز استفاده از کیت تست سریع ویروس کرونا را صادر کرد. این تست توسط کارخانه Cephid طراحی شده و نتیجه آن ظرف 45 دقیقه و بدون نیاز به فرآیندهای آزمایشگاهی مشخص خواهد شد.

به گفته دیویو پرسینگ، از محققان شرکت Cepheid، این تست تنها در بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها استفاده خواهد شد و در حال حاضر، هیچ تصمیمی‌مبنی بر ارائه آن‌ها به مطب پزشکان اتخاذ نشده است. با این دستاورد، پزشکان می‌توانند در مدت زمانی کم، از افراد مشوک به ویروس کووید-19 یا همان کرونا را شناسایی و اقدات لازم برای درمان وی را آغاز کنند.

در حال حاضر، دستگاه‌هایی که از قابلیت خواندن نمونه‌های تست شرکت Cepheid برخوردارند، در برخی از بیمارستان‌های ایالات متحده وجود دارند. قرار است طی چند روز آینده، ارسال این کیت‌های تست به بیمارستان‌ها آغاز شود.

با این دستاورد جدید، بیمارستان و مراکز درمانی می‌توانند هزاران نفر را در طول یک هفته مورد تست قرار داده و نتیجه ابتلا یا عدم ابتلای آن‌ها به این ویروس جدید را در کمتر از یک ساعت به آن‌ها اعلام کنند. تست‌هایی این چنینی برای ویروس کرونا می‌تواند گام بزرگی برای از میان برداشتن و قطع زنجیره انتقال این ویروس باشد.

در طی هفته‌های اخیر، محققان بسیاری در سراسر جهان برای ساخت و ابداع روش‌هایی به منظور تست سریع افراد مشکوک به ویروس کرونا دست به کار شده‌اند که در این راه به موفقیت‌هایی نیز دست یافته‌اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا