تکنولوژیصنعت هوایی

با سیستم FlightOS می‌توان در 30 دقیقه، پرواز با هواپیما را یاد گرفت

شرکت Skyryse که در زمینه توسعه فناوری‌های مربوط به حوزه حمل و نقل فعالیت می‌کند، از پلتفرمی‌جدید تحت عنون FlightOS رونمایی کرد که افراد با کمک آن می‌توانند با 30 دقیقه آموزش، هدایت یک هواپیما را در دست بگیرند.

این سیستم برای هواپیماهای غیرتجاری همانند هواپیماهای آتش نشانی و به منظور تجربه پروازی امن طراحی شده است. شرکت Skyryse مجموعه‌ای از افراد با سابقه کار در شرکت‌های بزرگی همچون تسلا، اوبر، بوئینگ، فورد و جت‌بلو را به استخدام خود در آورده و مارک گوردن، مدیرعاملی آن را بر عهده دارد.

فناوری جدید FlightOS این شرکت به خلبانان این اجازه را می‌دهد تا از طریق یک تبلت لمسی و یا جوی‌استیک، هواپیما را هدایت کنند. با کمک این سیستم، افراد می‌توانند بسیار راحت‌تر از گذشته هدایت هواپیماها را در دست بگیرند.

به گفته شرکت سازنده، می‌توان از این سیستم در بسیاری از هواپیماها استفاده کرد. در FlightOS از مجموعه‌ای از فناوری‌های مربوط به حرکت خودکار بکار گرفته شده و می‌تواند در آینده در پروازهای شهری مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته سخنگوی شرکت Skyryse، بیش از 85 درصد از سوانح هوایی ناشی از خطای خلبان است که با کمک سیستم‌های پیشرفته‌ای همچون FlightOS می‌توان تا حدود زیادی از این سوانح کاست و از جان انسان‌ها محافظت کرد.

در این سیستم از یک مانیتور استفاده شده که اطلاعاتی  از قبیل محدودیت پراز، مسیرهای پرواز و آب و هوا را نشان می‌دهد. حتی اگر خلبان، دید کافی نداشته باشد، می‌توان با FlightOS به راحتی به مقصد رسید.

سیستم FlightOS

این سیستم همچنین به صورت خودکار و مداوم، مسیرها و حرکات هواپیما را زیر نظر می‌گیرد تا از هر گونه مشکل احتمالی باخبر شده و بهترین گزینه پیشنهادی را ارائه دهد. در شرایط بروز یک موقعیت اضطراری همانند از کار افتادن موتور، ارتقاع خود را کم کرده و روی زمین فرود آید.

.سیستم FlightOS

به گفته مدیرعامل Skyryse، این سیستم با این هدف تولید شده تا بتواند فرآیند پرواز با ی هواپیما را همانند راندن یک خودرو، تسهیل کند. با FlightOS می‌توان ظرف نیم ساعت، نحوه کنترل یک هواپیما را یاد گرفت.

سیستم FlightOS

این شرکت امیدوار است که بتواند با کمک FlightOS، بسیاری از مشکلات حوزه هوانوردی همانند کمبود خلبان، عدم پرواز در شرایط آب و هوایی نامساعد، سوانح ناشی از خطای انسانی و غیره را به کمترین حد ممکن برساند.

سیستم FlightOS

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا