تکنولوژی

پرواز موفقیت‌آمیز بزرگ‌ترین هواپیمای دوموتوره جهان

اگرچه سال 2019 برای بوئینگ سال خوبی نبود و با سقوط دو هواپیمای بوئینگ 737 مکس و همچنین اخراج مدیرعامل این شرکت همراه بود؛ اما این دلیل نمی‌شود تا بوئینگ از رویاپردازی و دستیابی به خواسته‌های خود در صنعت هوانوردی جهان دست بکشد.

این شرکت به‌تازگی توانست آزمایش بزرگ‌ترین جت دوموتوره جهان را با موفقیت پشت سر بگذارد. طول این هواپیما که تحت عنوان بوئنگ 777 ایکس شناخته می‌شود، حدود 76 متر عنوان شده و در این آزمایش توانست به مدت سه ساعت و 51 دقیقه بر فراز ایالت واشینگتن به پرواز درآید.

موتورهایی که در این هواپیما بکار گرفته شده‌ان از نوع GE9X هستند که هر کدام می‌توانند نیرویی معادل 100 هزار پوند تراست تولید کنند. بوئینگ همچنین اعلام کرد که با این موتورها، میزان مصرف سوخت هواپیمای بوئینگ 777 ایکس تا 10 درصد کاهش خواهد یافت.

از طرفی دیگر، این هواپیما می‌تواند مسافران بیشتری را به نسبت هواپیماهایی هم‌تراز خود جابجا کند. طبق استان دیل، مدیر بخش هواپیماهای تجاری بوئینگ در این رابطه گفت: تیم بوئینگ توانست موفق‌ترین جت دوموتوره را با موفقیت تست و آن را با عملکردی بهینه، قابلیت‌هایی جدید و راحتی بیشتر برای سرنشینان طراحی کند. پرواز امن و بی‌خطر بوئینگ 777 ایکس، نتیجه سال‌ها تلاش و سخت‌کوشی تیم مهندسان، تامین‌کنندگان قطعات و شرکای ما در واشنگتن و دیگر نقاط جهان است.

از این هواپیما به عنوان نسخه اصلاح‌شده بوئینگ 737 مکس یاد می‌کنند. اما با این تفاوت که در بوئینگ 777 ایکس از بدنه‌ای کشیده‌تر، نوک بال‌های جمع‌شونده و موتورهای پیشرفته‌تر استفاده شده است. در حال حاضر، این پرنده آهنی در حال گذراندن مراحل آزمایشی خود است تا در صورت کسب تاییدیه‌های لازم و پشت سر گذاشتن ارزیابی‌های امنیتی، در آینده نزدیک به پرواز درآید.

به گفته بوئینگ، این هواپیما احتمالا تا قبل از سال 2021 به ناوگان هوایی اضافه نخواهند شد. اما گفته می‌شود که تاکنون چندین شرکت، برای خرید بوئینگ 777 ایکس سفارش خود را به این شرکت ارائه داده‌اند.

 

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. بازتاب: sikiş
  2. بازتاب: Study in Africa
  3. بازتاب: fuck google
  4. بازتاب: meritking
  5. بازتاب: meritking
  6. بازتاب: briansclub at
  7. بازتاب: organic eyelash serum

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا