برنامه‌هاعلمیگوناگونویروس کرونا

بهترین اپلیکیشنهای مدیریت استرس برای روزهای قرنطینه

بهترین اپلیکیشنهای مدیریت استرس برای روزهای قرنطینه کدامند؟ احتمالا شما هم مثل دیگر مردم( چه در ایران و چه در دیگر کشورهای دنیا)، به دلیل شیوع کرونا ویروس دچار استرس و اضطراب شده‌اید. ما همگی با این مشکل روبرو هستیم و دغدغه‌های مختلفی جدیدا به سراغمان آمده که روند زندگی را از حالت عادی خارج کرده است مانند ترس از ابتلا به بیماری گرفته یا اضطراب کم شدن میزان درآمد یا نگرانی بابت ابتلای افراد خانواده. در این شرایط، مردم معمولا دچار اختلالات اضطرابی مختلف می‌شوند مثل احساس افسردگی و کسالت یا مشکلات مربوط به خواب یا تپش قلب و غیره.

گوشی‌های هوشمندمان در شرایط قرنطینه خانگی، می‌توانند حسابی به کمکان بیایند. این پلتفرم، شامل طیف وسیعی از برنامه‌ها و سرویس‌های رایگان و غیر رایگانی است که برای کم کردن استرس و اضطراب این دوران مفید هستند. شیوه‌های مدیریت استرس زیادی هستند که با استفاده از اپلیکیشن‌ها معرفی می‌شوند و اگرچه نمی‌توانند جای حلسات درمانی حضوری را پر کنند اما برای این شرایط حاضر جوابگو هستند.

در ادامه می‌خواهیم اپلیکیشن‌هایی را معرفی کنیم که برای بالا بردن سلامت روان، بهترین انتخاب هستند. دانلود تمام این اپلیکیشن‌ها رایگان است و بعد از دانلود، در قبال دریافت برخی از قابلیت‌های به خصوص، باید اشتراک غیر رایگان داشته باشید.

Headspace

Headspace  یک برنامه جامع مدیتیشن است که هم جلسات مدیتیشن با راهنما عرضه می‌کند و هم بدون راهنما. مدیتیشن بدون شک یکی از بهترین راه‌های رفع استرس و کسالت است و Headspace  نیز یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها در این زمینه است.

Stop, Breathe & Think

برنامه Stop, Breathe & Think دقیقا همان چیزی را ارائه می‌دهد که در نامش عنوان شده: توقف، تنفس و تفکر و معرفی مهارت‌هایی برای توقف همه چیز، نفس کشیدن درست و فکر کردن در مسیر درست. این برنامه شامل جلسات مدیتیشن با راهنمایی است که برای مواقع و احساسات مختلف طراحی شده‌اند و به کاربر کمک می‌کنند تا برای لحظاتی دل‌مشغولی‌های خود را رها کرده و بتوانند دوباره تمرکز کنند.

Calm

همانطور که از نام این برنامه برمی‌آید، برای آرام کردن کاربر طراحی شده است. این اپلیکیشن با کمک از تصاویر آرامش بخش و زیبا، جلسات مدیتیشن ارائه می‌کند. کاربران این برنامهt عنوان می‌کنند که برای فاصله گرفتن از دنیای شلوغ و چالش‌ها واضطراب‌های زندگی روزمره، Calm یکی از بهترین انتخاب‌های موجود روی پلت فرم گوشی و تبلت است.

Happify

Happify در حوزه‌هایی مانند روانشناسی مثبت اندیشی و آگاهی و شناخت درمانی، یکی از بهترین‌هاست.همانطور که نام این برنامه نشان می‌دهد، هدف هپیفای خوشحال‌تر شدن و رضایت احساسی کاربران است.

Pacifica

Pacifica نوعی اپلیکیشن رفتاردرمانی شناختی و مدیتیشن است و قابلیت‌های خوبی مانند پیگیری مود یا حالت روحی و پیگیری وضعیت سلامت، تعیین هدف‌های روزانه و بخش مخصوص خاطره نویسی دارد. Pacifica برای رفع استرس و اضطراب بسیار خوب است.

Mindshift

مشکلات مربوط به سلامت روان می‌تواند هر فردی در هر گروه سنی را درگیر کند. برنامه Mindshift اما صرفا برای مخاطبان نوجوان و جوان طراحی شده است. در این برنامه به روی مواردی تمرکز می‌شود که عموما باعث به وجود آمدن اضطراب و استرس در این گروه سنی می‌شود.

Self-Help for Anxiety Management

این برنامه به صورت اختصاری SAM نام دارد و بدین منظور طراحی شده که کاربر در مورد اضطراب خود بیشتر آگاهی پیدا کند و بتواند ابزار رفع استرس خود را به درستی انتخاب کند.

Colorfy

این برنامه مثل یک کتاب رنگ آمیزی درمانی است با فرق اینکه به صورت دیجیتال است. Colorfy در بین دلمشغولی‌های روزمره می‌تواند راه فرار خوبی برای استراحت ذهن و ریلکس و آرام شدن فرد ایجاد کند.

Breathe2relax

تنفس صحیح، یکی از اصلی‌ترین بخش‌های فرآیند آرام شدن ذهن و روان است. با کمک تکنیک‌های تنفس صحیح، فرد می‌تواند راحت تر با استرس کنار آمده و همچنین وضعیت روانی خود را بهتر مدیریت کند. این پلیکیشن ابزار فوق العاده‌ای برای آموزش تکنیک‌های تنفس است.

7 Cups

این برنامه ابزار خیلی خوبی برای هر کسی است که دنبال یک گوش شنوا برای صحبت کردن می‌گردد. این برنامه پلتفرمی ایجاد کرده و کاربران را از طریق چت، به کارشناسان آموزش دیده خود متصل می‌کند، افرادی که می‌توانند در شرایط‌های سخت به کمک افراد بیایند و با آنها مشاوره چتی کنند.

Digipill

این اپلیکیشن نیز از دسته برنامه‌هایی محسوب می‌شود که جلسات ریلکسیشن و متدهایی برای حل کردن مشکلات مختلف زندگی افراد ارائه می‌دهد مثل دوره ترک سیگار، مشکلات مربوط به خواب یا کم کردن میزان استرس.

THIS WAY UP

این اپلیکیشن نیز برای رهایی از شر مشکلات مربوط روان کاربران است. این اپلیکیشن با استفاده از متدهای تحقیق شده و ثابت شده علمی، جلسات روان درمانی اختصاصی ارائه می‌دهد. جلسات مشاوره تلفنی از طریق این برنامه پولی است ولی قابلیت‌های رایگان زیادی نیز دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا