اپلویروس کرونا

کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل امسال آنلاین برگزار می‌شود

اپل رسما اعلام کرد که رویداد WWDC که تحت عنوان کنفرانس توسعه‌دهندگان شناخته می‌شود، به دلیل گسترش روزافزون ویروس کرونا در جهان، امسال به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

اگرچه اپل روز دقیق برگزاری این کنفرانس در ماه ژوئن را اعلام نکرد اما گفت که برای علاقمندان تجربه آنلاین جدیدی را رقم خواهد خورد و در کنار رونمایی‌ها و افشای اطلاعات همیشگی در خصوص محصولات اپل، توسعه‌‎دهندگان نیز جلسات خود را به صورت آنلاین برگزار خواهند کرد.

فیل شیلر، مدیر بازارابی اپل اعلام کرد که این تصمیم یعنی برگزاری آنلاین WWDC با توجه به وضعیت سلامت کنونی مردم جهان لحاظ شده و جزییات مربوط به این رویداد طی هفته‌های آتی منتشر خواهد شد. در طی سال‌های اخیر، کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در شهر سن‌خوزه برگزار می‌شد، با این حال اپل حدود یک میلیون دلار به سازمان‌های مستقر در سن‌خوزه که به نوعی با این رویداد در ارتباط بودند، پرداخت کرده است.

غالبا رویدادهای WWDC با یک سخنرانی در خصوص نسل جدید پلتفرم‌های iOS، macOS، tvOS و watchOS آغاز و از برخی ویژگی‌های آن‌ها سخن گفته می‌شود. اما احتمالا اپل رویکرد متفاوتی را به نسبت سال‌های پیش، در پیش خواهد گرفت.

عدم حضور توسعه‌دهندگان و اصحاب رسانه در کنفرانس‌هایی این چنینی که با تجمع صدها نفری همراه می‌شود، می‌تواند گام بزرگی پیشگیری از شیوع کرونا (کووید-19) باشد. البته با توجه به اطلاعاتی که تاکنون از منابع خبری متعدد فاش شده، تا حدودی به برخی از اتفاقات احتمالی این رویداد آشنا شده‌ایم.

گفته می‌شود که اپل برای iOS در حال کار روی یک اپلیکیشن تناسب اندام، PenciKit API برای تشخیص نوشتار در فیلدهای متن، قابلیت‌های جدید برای iMessage و پشتیبانی از نشانگر پیشرفته ماوس است. در سیستم عامل ساعت‌های هوشمند این شرکت یعنی watchOS نیز احتمالا شاهد اضافه شدن قابلیت ردیابی خواب، واچ‌فیس‌های منقش به پرچم کشورها و ویژگی تشخیص سطح میزان اکسیژن خواهیم بود.

البته اپل تنها شرکتی نیست که رویداد توسعه‌دهندگان آن تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته؛ گوگل نیز اخیرا کنفرانس توسعه‌دهندگان خود موسوم به Google I/O را لغو کرده و برای کنفرانس توسعه‌دهندگان F8 فیسبوک نیز چنین سرنوشتی رقم خورده است. پیشتر اما کنگره جهانی موبایل، قربانی ویروس کرونا شده بود که شوک بزرگی را به دنیای فناوری وارد آورد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا