متاویروس کرونا

لغو کنفرانس توسعه‌دهندگان F8 فیسبوک در پی شیوع کرونا

شرکت فیسبوک ساعاتی پیش رسما از تصمیم خود برای عدم برگزاری کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان F8 به دلیل افزایش نگرانی‌ها نسبت به گسترش ویروس کرونا خبر داد.

این رویداد قرار بود در روزهای پنجم و ششم ماه مه میلادی برگزار شود که با توجه به شرایط فعلی جهان و افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس، این مراسم برگزار نخواهد شد. فیسبوک در این رابطه اعلام کرد بجای برگزاری این رویداد در یک محل خاص، این کنفرانس به صورت محلی در مناطق مختلف و به صورت ارائه محتوا به صورت ویدیو و پخش زنده دنبال خواهد شد.

در بیانیه‌ای که اخیرا از سوی فیسبوک منتشر شده، آمده است: با توجه به افزایش نگرانی‌ها در خصوص ویروس کویید-19، ما تصمیم سختی را مبنی بر لغو برگزاری کنفرانس F8 خود در سال جاری گرفتیم؛ تا از این طریق بتوانیم سلامت و امنیت توسعه‌دهندگانی که با آن‌ها کار می‌کنیم، کارمندان و همچنین تمامی‌افرادی را که با آن‌ها در ارتباط هستیم، حفظ کنیم.

کانستانتینوس پاپامیلتیادیس، مدیر برنامه‌ها و پلتفرم‌های توسعه‌دهندگان فیسبوک در این خصوص گفت: ما باید سلامت و امنیت تمامی‌افراد و توسعه‌دهندگانی را که با آن‌ها کار می‌کنیم، در اولویت قرار دهیم. وی در ادامه گفت که اگرچه فیسبوک در این مدت تلاش کرد تا بتواند روش‌های جایگزینی را برای برگزاری این کنفرانس پیدا کند، اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برگزاری F8 بدون حضور شرکت‌کنندگان بین‌المللی و توسعه‌دهندگان‌مان، کار درستی نخواهد بود.

اگر خبرهای روزهای اخیر را دنبال کرده باشید حتما می‌دانید که F8 تنها رویدادی نیست که کرونا، آن را به تعطیلی کشانده؛ نمونه بارز آن کنگره جهانی موبایل بارسلون است که به دلیل نگرانی از گسترش و ابتلا به این ویروس، لغو شد.

همچنین، اخیرا چند شرکت بزرگ از عدم حضور خود در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی در سال 2020 خبر داده‌اند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به سومی، یونیتی، الکترونیکس آرتس، فیسبوک، کوجیما پروداکشن و تیم مایکروسافت گیم استک اشاره کرد. البته هنوز خبری در خصوص عدم برگزاری این رویداد منتشر نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا